دنیای اقتصاد، رشت: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از تجهیز و بازسازی ۲۵ مدرسه محدوده این منطقه خبر داد.

امین افقی افزود: بنا به تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، پس از بازدید و نیازسنجی مدارس محدوده منطقه از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان و با هماهنگی مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی تجهیز و بازسازی مدارس از دو ماه گذشته آغاز و در آستانه مهر به پایان رسید.

وی ادامه داد: بالا بردن استانداردهای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و بهداشتی مدارس محدوده منطقه از اولویت‌ها و راهبردهای کلان آموزشی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی است. افقی گفت: همچنین با حذف بخاری‌های نفتی و استقرار سیستم گرمایش گازسوز استاندارد، علاوه‌بر امکان بهره مندی دانش آموزان و کادر آموزشی از گرمای مطلوب در فصل‌های سرد سال، ضریب امنیتی مدارس نیز افزایش یافته است.

به گفته وی، منطقه آزاد انزلی دارای ۴۰ مدرسه آموزشی با ۳۰۱۲ نفر دانش‌آموز و ۳۹۴ نفر کادر آموزشی است که ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای اتصال به شبکه اینترنت، تجهیز و تامین اقلام کمک درسی-آزمایشگاهی، ساخت و نوسازی کلاس‌های درسی، طرح پوشش هماهنگ دانش‌آموزان، برگزاری دوره‌های کمک آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای دانش آموزان، از اقداماتی است که این سازمان در طول سال‌های اخیر در مدارس محدوده منطقه اجرا کرده است.