دنیای اقتصاد، سمنان: مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان گفت: ‌اکنون چهار مدرسه طرح برکت در استان در حال اجرا است. ابوالفضل دربانیان در حاشیه دیدار اعضای ستاد طرح مهر آموزش و پرورش سمنان با نماینده ولی‌فقیه اظهار کرد: طرح‌های آموزشی در طرح برکت در مناطق محروم کشور هدف‌گذاری و اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت وابسته به دفتر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و احداث مدارس از سوی این بنیاد تنها در مناطق محروم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مدارسی که در اجرای طرح برکت ساخته می‌شوند؛ ۶ کلاسه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان اعلام کرد: درمجموع در این چهار طرح برکت در استان ۲۴ کلاس درس در آرادان، حاجی‌آباد گرمسار، قهج بسطام و مهمان‌دوست دامغان ایجاد خواهد شد.

دربانیان با بیان اینکه این طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبارات لازم این چهار مدرسه تا پایان مهر به بهره‌برداری برسند. وی با اشاره به مجموع زیربنای این چهار مدرسه خاطرنشان کرد: مدارس طرح برکت در حاجی‌آباد گرمسار و آرادان هرکدام ۶۸۰ مترمربع و مدارس این طرح در قهج بسطام و مهمان‌دوست دامغان نیز هرکدام ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان از هزینه ۲۵ میلیارد ریال برای احداث این چهار مدرسه خبر داد.