دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: همزمان با آغاز سال تحصیلی، مدارس «شاهد لاله‌ها» و «شهدای جانسوز» در حوزه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری به بهره‌برداری رسیدند.

حاج حسین بنویدی از خیران استان تهران است که این دو مدرسه ۱۱ کلاسه را به‌منظور استفاده دانش آموزان مستعد مناطق محروم ساخته و راه‌اندازی کرده است.

در مراسم افتتاح این مدارس مسعود بنویدی به نمایندگی از پدرش که به علت کسالت نتوانسته بود در این مراسم حضور یابد، گفت: ساخت مدرسه شاهد لاله‌ها در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و خرداد امسال به صورت موقت راه‌اندازی شد و اکنون به‌طور رسمی به اداره آموزش و پرورش تحویل شد.

وی ادامه داد: این مدرسه در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و در قالب ۱۱ کلاس درس، ۹ اتاق اداری، آزمایشگاه، کارگاه، سالن اجتماعات و سایر فضاهای مورد نیاز مدرسه میزبان دانش‌آموزان است.

بنویدی اظهار کرد: مدرسه شهدای جانسوز نیز در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و در قالب ۱۱ کلاس درس و ملزومات فیزیکی مورد نیاز مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ مدرسه در استان تهران توسط پدرش ساخته و تحویل شده است، افزود: از این تعداد هفت مدرسه توسط خانواده «بنویدی» در شهرستان ری به بهره‌برداری رسیده است.

حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم با اشاره به بودجه ۱۶ میلیون تومانی این مجمع در سال اول تشکیل افزود: اکنون ۶۰۰ هزار نفر در ایران و بیش از یک هزار خیر نیز در سراسر جهان در حرکت عظیم مدرسه‌سازی مشارکت دارند.

هدایت‌الله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات خیران در کمک به نیازمندان و ساخت مدارس در نقاط محروم از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به ساخت یک باب مدرسه در قیامدشت خبر داد و گفت: مدرسه محور توسعه پایدار در جوامع است و نگاه به این موضوع، آینده درخشانی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی نگاه دولت را به بخش آموزش و پرورش نگاه عمیق و اعتقادی دانست و اظهار کرد: مدرسه است که فرهنگ را اصلاح می‌کند و دولت نیز با اعتقاد به اصل مشارکت مردم در اداره امور، دست همگان را برای پیشرفت و توسعه کشور می‌فشارد.

جمالی‌پور با اشاره به اقدام حاج «حسین بنویدی» در ساخت بیمارستان در شهرستان ری اظهار امیدواری کرد به‌دلیل نیاز مبرم اهالی منطقه، این مرکز نیز به‌زودی راه‌اندازی شود.

در این مراسم از همت والای «حاج حسین بنویدی» و همسر وی در خصوص مدرسه‌سازی تجلیل و به نمایندگی از این خانواده لوح تقدیر به «مسعود» و «محمدرضا» فرزندان خانواده اهدا شد.