دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس هیات‌مدیره شرکت بندر خشک اصفهان گفت:

با تداوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با این شرکت، تا پایان سال‌جاری فاز یک بندر خشک اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد. سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع اعضای هیات‌مدیره شرکت بندر خشک اصفهان با اشاره به پیگیری این شرکت در صدور مجوزهای سازمان‌های دولتی مورد نیاز برای احداث این بندر گفت:

پس از چند ماه پیگیری این شرکت، نامه‌ای از سوی استانداری به راه‌آهن استان اصفهان ارسال شد که در آن از مدیرکل راه‌آهن خواسته شده که اقدامات لازم برای اخذ موافقت اصولی از ستاد مدیریت بندر خشک کشور به‌منظور آغاز عملیات بندر خشک اصفهان دنبال شود. وی افزود: با توجه به نامه یاد شده هماهنگی صورت گرفته با نهادهای ذیربط، مصوبات هیات‌مدیره شرکت بندر خشک که مدت‌ها معطل مانده بود، سریع‌تر اجرایی می‌شود. سهل‌آبادی از تهیه طرح توجیهی ساخت بندر خشک برای پذیره‌نویسی سهام خبر داد و گفت:

تامین مالی ساخت این بندر خشک از طریق پذیره‌نویسی سهام و فاینانس خارجی صورت می‌گیرد. وی در ادامه با اشاره با بالا رفتن عمر کامیون‌های حمل بار در اصفهان گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل با همکاری کامیون‌داران می‌توانند با خرید واگن در فعال شدن بندر خشک و توسعه حمل‌ونقل ریلی نقش‌آفرینی کنند. مدیرعامل شرکت بندر خشک اصفهان نیز در این جلسه از تشکیل کمیته‌ای کارشناسی متشکل از اعضای هیات‌مدیره نسبت به تعیین میزان و نحوه اجاره فاز نخست خبر داد و گفت: فاز اول بندر خشک در محل شرکت بهتاش سپاهان به صورت اجاره محل به بهره‌برداری می‌رسد.

هدف از ایجاد بندر خشک در اصفهان ترغیب فعالان اقتصادی برای استفاده بیشتر از حمل‌ونقل ریلی در حمل یکپارچه کالا، تسهیل در ترخیص کالا و تسریع در صادرات و واردات کالا اعلام شده است. کاهش رسوب کانتینر در بندر شهید رجایی، کاهش هزینه حمل‌ونقل از بنادر و جلوگیری از تخریب محیط زیست از دیگر اهداف راه‌اندازی بندر خشک اصفهان است.