دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به پیمانکاران طرف قرارداد خود بدهکار هستیم.

خلیل محبت‌خواه با بیان اینکه این بدهی در حالی است که هنوز برخی از پیمانکاران برای اداره کل فعالیت می‌کنند، افزود: تامین نقدینگی طرح‌ها و ساماندهی نیروها از مشکلات پیش‌روی اداره کل است.

وی با بیان اینکه نبود نقدینگی موجب حجم بالای بدهی اداره کل به پیمانکاران شده است، اظهار کرد: این در حالی است که با تزریق کوچک‌ترین اعتبار به اداره کل به جای صرف آن در بخش‌های مختلف مجبور هستیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم. محبت‌خواه با اشاره به تسریع در روند اجرای طرح‌های نیمه‌تمام با روی کار آمدن دولت یازدهم اعلام کرد: به این منظور امسال تلاش می‌شود طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۸۰ درصد پیشرفت و در فاز دوم طرح‌های عمرانی دارای ۵۰ درصد پیشرفت را به اتمام برسانیم. وی گفت: مدیریت بدون پول از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در استان است و بر اساس آن و رایزنی با پیمانکاران موفق شدیم برخی از آنها را راضی کنیم که مطالبات خود را حداقل تا دوسال و حداکثر تا ۴ سال دیگر دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از طرح‌های شاخصی که با این روش در حال اجرا است، می‌توان به بزرگراه بازرگان - ماکو - سه راهی خوی، به طول ۱۴۰ کیلومتر اشاره کرد که با ۱۸ درصد پیشرفت در سه قطعه در حال ساخت است.