راه‌اندازی بانک اطلاعات افراد جویای کار در فشافویه

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: بخشدار فشافویه از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات افراد جویای کار در این بخش خبر داد.

احمد صابری با اعلام این مطلب افزود: به منظور تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید و حل مشکل بیکاری جوانان، با برقراری ارتباط مستمر میان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بخش فشافویه و مدیران شهرک صنعتی شمس‌آباد مقرر شد سامانه بانک اطلاعات افراد جویای کار به منظور شناسایی بیکاران به همراه ذکر تخصص آنان برای اشتغال و بهره‌وری از نیروها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به استقرار بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این بخش و ظرفیت‌‌های موجود در آن بر برنامه‌ریزی مسوولان شهرستان به منظور توجه به مشکلات صاحبان صنایع این شهرک و رونق کار و تولید در این شهرک تاکید کرد و گفت: با حمایت معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری درصدد رفع این مشکلات هستیم.

بخشدار فشافویه درباره مشکل آب شرب این بخش گفت: در این خصوص طرح مطالعاتی هدایت آب‌های شرب و زراعی به منطقه در حال اجرا است. همچنین در خصوص استفاده از آب‌های خروجی و مازاد آب زراعی و تخصیص آب از سد ماملو و تهیه زمین برای حفرچاه به منظور تقویت شبکه آب شهری و روستایی نیز اقداماتی انجام گرفته است.

برقراری ارتباط مستمر با بانک‌های عامل و صندوق مهر امام رضا(ع) و بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات ازدواج، احداث و نوسازی مسکن به ویژه برای قشر جوان منطقه با کمک خیران از دیگر اقداماتی بود که بخشدار فشافویه به آنها اشاره کرد.

به گفته صابری، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، بازدید معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از کارخانه‌های شهرک صنعتی شمس‌آباد، بازدید میدانی به اتفاق نمایندگان وزارت کشور، استانداری تهران و فرمانداری برای تعیین حد و مرز بخش فشافویه، بازدید از نانوایی‌های شهر و روستاهای تابعه، پیگیری ریل‌گذاری خط مترو به شهرک صنعتی شمس‌آباد، احداث کمربندی حسن‌آباد و طرح تملک روستای سلمان‌آباد از سوی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از دیگر اقدامات بخشداری است.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی‌های بانوان در بخش، هدف از این اقدام را اشتغال زنان خود سرپرست و بد سرپرست اعلام کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این زمینه و ایجاد مجموعه‌های کارآفرین همچون واحدهای قالیبافی و صنایع‌دستی صورت گرفته است.

صابری همچنین از اجرای طرح هادی در روستاهای آراد و قلعه محمدعلی خان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه ویژه معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، تفاهم‌نامه اجرای طرح هادی در این دو روستا با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده که پس از انجام زیرساخت‌های لازم همچون شبکه فاضلاب، آب شرب روستایی و گاز این طرح در این روستاها اجرا خواهد شد که با این اقدام، تمامی روستاهای بخش فشافویه دارای طرح هادی می‌شوند. بخشدار فشافویه در ادامه با اشاره به کمربندی شهر حسن‌آباد از پیگیری‌های فرماندار شهرستان ری به منظور تصویب این طرح در سفر رئیس‌جمهوری به این شهرستان و تحقق خواسته چند ساله مردم حسن آباد خبر داد.