دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه امنیت اقتصادی در این استان افزایش یافته است، گفت: خوشبختانه جهت‌گیری منابع مالی در استان شکل گرفته؛ اما همچنان مشکلات اقتصادی مهم‌ترین معضل این استان است.

رسول زرگرپور افزود: وضعیت بنگاه‌های تولیدی از عمده نگرانی‌های مدیریت استان است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان با دارا بودن ۷۰۰ هزار کارگر از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است، تصریح کرد: ۱۰ درصد از صنایع که در این استان مستقر هستند در رکود به سر می‌برند و بخش عظیمی از این واحدها زیر ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. وی در ادامه به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در این استان اشاره کرد و گفت: این شورا در استان به‌طور جدی تشکیل شده و تلاشمان این است که منابعی را برای حل مشکلات واحدها و بنگاه‌های تولیدی استان اختصاص دهیم.

وی به وضعیت عمرانی اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی همچون قطارشهری، ورزشگاه نقش جهان، نمایشگاه بین‌المللی و قطار سریع‌السیر در دستور کار قرار دارد که بخش‌هایی از آن نیز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

زرگرپور به اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوای اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: اصفهان در سال ۹۲ از آلوده‌ترین شهرها به شمار می‌آمد و وضعیت نگران‌کننده‌ای داشت؛ اما در سال جاری با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا ۴۰ درصد از میزان آلودگی کاهش یافته است.