دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در این منطقه شهرک صنعتی جدید در حال تکمیل است.

ابراهیم جلیلی اظهار کرد: این سازمان برای پاسخگویی به درخواست‌های متعدد سرمایه‌گذاری صنعتی اقدام به طراحی و آماده سازی شهرک‌ صنعتی شماره ۲ ماکو کرده است.

وی افزود: اولین سایت صنعتی صنایع سبک ماکو در کمربندی شهر بازرگان راه‌اندازی شده و ۵۵۰ هکتار وسعت دارد که فاز نخست آن ۱۳۵ هکتار بوده و ۴۰ هکتار از آن به مراحل پایانی آماده سازی رسیده است. جلیلی گفت: دومین شهرک صنعتی ماکو به صنایع سنگین، نیمه آلاینده و صنعت سنگ اختصاص دارد که در اراضی روستای بلجک راه‌اندازی می‌شود. مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان شهرک‌های صنعتی برای آماده‌سازی یک شهرک صنعتی دیگر تصریح کرد: تاکنون از میان طرح‌های رسیده با ۱۴ فقره درخواست ایجاد واحد تولیدی در زمینه‌های صنایع غذایی، بسته بندی، فلزی، پوشاک، نساجی و مصنوعات چرمی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۵۲۰ نفر موافقت شده که در مرحله عقد قرارداد واگذاری زمین هستند.