دنیای اقتصاد، اصفهان، علیرضا پویانسب: مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان گفت: از ماه جاری، نظام عادلانه پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در اصفهان نیز محقق می‌شود.

علی‌اصغر دادخواه افزود: سازمان تامین اجتماعی با هدف ارتقای رضایتمندی مستمری‌بگیران و بازنشستگان و به‌منظور متمرکز کردن پرداخت حقوق این افراد و همچنین برقراری عدالت نسبی و رفتار یکسان در پرداخت حقوق این طرح را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد بازنشستگان، مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، افزود: پرداخت مستمری بازنشستگان بر اساس حرف الفبای نام خانوادگی از پنجم هر ماه آغاز می‌شود و تا بیست‌وپنجم همان ماه ادامه می‌یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان ادامه داد: با اجرای طرح نظام عادلانه پرداخت هر بازنشسته در هر ماه سه روز بعد از دریافت موعد اولیه پرداخت حقوق خود می‌تواند مستمری خود را دریافت کند. دادخواه اضافه کرد: فردی که اول نام خانوادگی‌اش الف بوده در طرح قبلی پنجم هر ماه مستمری خود را دریافت می‌کرده که از ماه جاری سه روز بعد یعنی هشتم آبان و در ماه بعد یعنی آذر یازدهم و به همین ترتیب حقوق خود را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: از فروردین سال ۹۵ به بعد بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ۲۰ تا ۲۷ هرماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد. مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی از زمان دریافت حقوق بازنشستگان از طریق ارسال عدد روز دریافت حقوق خود به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ امکان‌پذیر است.

وی گفت: به عنوان نمونه مستمری‌بگیری که حقوق خود را براساس حروف الفبا در روز دوازدهم هر ماه دریافت می‌کند با ارسال عدد ۱۲ به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ از زمان دریافت حقوق خود تا پایان اجرای طرح مطلع خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان ادامه داد: با توجه به جدول نظام پرداخت حقوق متمرکز بازنشستگان، افرادی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ هرماه حقوق دریافت می‌کنند بدون تغییر در زمان‌بندی حقوق خود را دریافت خواهند کرد. وی ادامه داد: در ایام تعطیل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران یک روز قبل به حسابشان واریز می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه اکنون در استان ۲۱۰هزار نفر مستمری‌بگیر وجود دارد، گفت: ماهانه بالغ بر ۲۴۰میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان استان پرداخت می‌شود، این در حالی است که متوسط حقوق بازنشستگان در استان ۱۱میلیون ریال است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در اصفهان ماهانه ۹ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان با بیان اینکه این سازمان هیچ مشکلی در تامین منابع مالی پرداخت حقوق بازنشستگان ندارد، گفت: با اجرای طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و شناسایی همپوشانی‌های حقوق و مزایای آنان، سازمان گامی موثر در تحقق عدالت اجتماعی برداشته است.