دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: پس از دو ماه تعطیلی به دلایل ناامنی در خاک ترکیه، مرزهای زمینی رازی خوی و سرو ارومیه بازگشایی شد.

عبدالحسین اکبری با بیان اینکه از شهریور سال‌جاری به دنبال وقوع ناامنی در خاک ترکیه این کشور نسبت به بستن مرزهای سرو - کاپی کوی و رازی - اسن دره تا زمان برقراری امنیت کامل اقدام کرده بود، افزود: در پی برقراری امنیت نسبی در مناطق مرزی ایران و ترکیه هفته گذشته مرز رازی خوی و هفته جاری نیز مرز سرو در ارومیه به‌طور رسمی بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه بیشترین کاربری دو مرز رازی و سرو مربوط به تردد ناوگان سواری و اتوبوس‌های مسافربری است، ادامه داد: فعالیت این مرزها از سمت ایران تعطیل نشده بود، ولی با بازگشایی این مبادی ورودی و خروجی، ارائه خدمات به ترددکنندگان از مرزهای سرو و رازی از طرف دو کشور از سر گرفته شده است.

اکبری با اشاره به آمار تردد پایانه‌های مرزی رازی و سرو از زمان بازگشایی مجدد این مرز اظهار کرد: روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از پایانه مرزی سرو و ۳۵۰ نفر از پایانه مرزی رازی تردد می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این میزان با بازگشایی مجدد این پایانه‌های مرزی افزایش یابد.