دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: واحدهای تولیدی باید با آزادسازی منابع راکد خود که تاثیری بر تولید ندارد، از بحران بدهی‌های بانکی در دوران پساتحریم عبور کنند.

محمدرضا برکتین افزود: از بارزترین چالش‌های واحدهای تولیدی، تامین نقدینگی و پرداخت بدهی‌های بانکی بنگاه‌ها است که باید این واحدها با آزادسازی منابع راکد خود از آن عبور کنند.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات صنایع در دوران پساتحریم اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی نیز باید با امیدواری به اقدامات دولت، راهبردهای خود را به‌صورت واقع‌بینانه بر ظرفیت‌های موجود پایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه دولت درگیر بحران کمبود منابع است و هر سه سال هم بدهی بنگاه‌ها به نظام بانکی دوبرابر می‌شود، پیشنهاد کرد: بدهی شرکت‌های در حال کار به مدت دو سال فریز شود و سرمایه در گردش با نرخی معادل نرخ تورم در اختیار آنها قرار گیرد.

برکتین تاکید کرد: مجلس و دولت نیز باید بسترهای لازم را برای تعامل و همکاری بیشتر بخش خصوصی با دنیا فراهم کنند.

وی افزود: واحدهای تولیدی اکنون باید بر ارتقای کیفیت، بالا رفتن بهره‌وری، استفاده از روش‌های مدیریتی روز، ایجاد انگیزه برای کارکنان و به‌کار بردن روش‌های بازاریابی تمرکز کنند.

برکتین با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی زیرساخت‌های لازم را دارند، تصریح کرد: بهترین راه رشد برای واحدهای بزرگ و متوسط، ایجاد قراردادهای همکاری در زمینه انتقال فناوری و تبادل کارشناسان است.

وی ادامه داد: واحدهای کوچک هم می‌توانند از افراد باتجربه یا بازنشسته از سایر کشورها استفاده کنند.