راه‌اندازی ناحیه صنعتی تخصصی زیتون در قزوین

دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: به‌منظور تحقق سیاست‌های دولت در ایجاد شهرک‌های تخصصی، ساخت ناحیه صنعتی طارم در استان با جذب ۲۰ میلیاردریال سرمایه‌گذاری در بخش زیتون کلید خورد.

عبدالقهار ناصحی در جلسه با اعضای شورای اسلامی روستای سیاهپوش در بخش طارم سفلی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده درصددیم در مناطق کمتر توسعه یافته با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ایجاد اشتغال کمک کنیم. وی گفت: خوشبختانه استقبال سرمایه‌گذاری در این شهرک تخصصی مطلوب است و با ظرفیت‌های خوب منطقه طارم تلاش می‌کنیم زمینه جذب سرمایه‌گذار برای این ناحیه صنعتی فراهم شده تا این شهرک به سرعت تکمیل شود.

ناصحی یادآورشد: در چند ماه از آغاز واگذاری ناحیه صنعتی طارم استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در آن شده به‌طوری که اکنون ۳ متقاضی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید زیتون‌پرورده و زیتون شور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: در ناحیه صنعتی طارم ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مرحله عقد قرارداد و تحویل زمین است که در صورت اجرای طرح‌های تولیدی زمینه اشتغال ۲۳ نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین اظهار کرد: همچنین پرونده چهار متقاضی دیگر در مرحله تکمیل شدن است که پس از طی مراحل قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد شد.

وی یادآورشد: با پیگیری استقرار مرکز تحقیق و توسعه زیتون در ناحیه صنعتی طارم، زمینه رشد و توسعه این محصول در استان فراهم خواهد شد.

ناصحی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل شهرک تخصصی زیتون زمینه افزایش تولید این محصول و صادرات آن ایجاد شود.