دنیای اقتصاد، بندرعباس: نشست کارگروه انرژی پدافند غیرعامل هرمزگان با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و رئیس کارگروه انرژی پدافند غیرعامل هرمزگان در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

رئیس کارگروه انرژی پدافند غیرعامل هرمزگان در این نشست با اشاره به تاثیرگذاری انرژی در استان گفت: حضور بیش از ۱۲ شرکت بزرگ در کارگروه انرژی نشان از اهمیت بسیار زیاد این کارگروه در پدافند غیرعامل دارد. عبدالصاحب ارجمند افزود: در بخش برق درصد قابل توجهی از تولید و مصرف کشور در استان صورت می‌گیرد که همه آنها اهمیت پدافند غیرعامل در این بخش را نشان می‌دهد به گونه‌ای که در صورت بروز حادثه در یکی از بخش‌های برق، بسیاری از موسسه‌های مهم و زیربنایی نیز دچار مشکل می‌شوند.

ارجمند ادامه داد: فعالیت‌هایی که در این مدت کوتاه در بخش پدافند غیرعامل انجام‌شده نشان‌دهنده اهتمام ویژه دست‌اندرکاران به این موضوع حساس است.

وی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اکنون وظیفه برق‌رسانی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت ساکن در استان که شامل ۶۰۰ هزار مشترک است را برعهده دارد. مصرف سرانه استان اکنون ۴ برابر کشور است. این موضوع علاوه‌بر اینکه چالش جدی برای استان است می‌توان از آن به‌عنوان فرصتی برای مدیریت مصرف و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: این شرکت با حجم بزرگی از تاسیسات برق که شامل ۲۱ هزار کیلومتر شبکه برق و ۲۲ هزار دستگاه پست توزیع است، برق مشترکان و مراکز حساس و دفاعی استان را تامین می‌کند.

وی در ادامه گفت: توزیع برق به‌عنوان یکی از صنایع پیشرو در استان به‌منظور بهره‌گیری از حداکثر امکانات موجود در کشور، چشم‌انداز ۱۴۰۴ را با هدف هوشمندسازی شبکه توزیع برق هرمزگان تدوین کرد، در صورتی که این چشم‌انداز به سرانجام برسد و شبکه‌های برق استان هوشمند شوند، مصرف برق ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی و رطوبت بسیار بالای این استان و همچنین بالا بودن مصرف برق با مدیریت صحیح مصرف در بخش پدافند غیرعامل نیز می‌توان به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یافت.

ارجمند با تاکید بر استفاده جزیره‌ای از برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: استفاده از روش جزیره‌ای باعث می‌شود در صورت آسیب دیدن بخشی از شبکه برق، فعالیت سایر شبکه‌ها متوقف نشود.