گازرسانی به روستاهای آذربایجان

دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: هفتاد و نهمین روستای شهر هشترود شامل روستاهای لک‏لر و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود از توابع استان آذربایجان شرقی در مراسمی با حضور مسوولان استانی و محلی گازدار شد.

ولی‏ الله دینی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏شرقی در مراسم گازرسانی به این روستا با بیان اینکه تاکنون به ۱۳۵۸ روستای استان گازرسانی شده است، اعلام کرد: تا پایان سال ۹۶ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از این نعمت بهره‏مند می‏شوند.وی گفت: برای گازرسانی به دو روستای لک‏لر و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود با صرف هزینه ۵۵۰ میلیون تومان و ۶ کیلومتر لوله‏گذاری، ۱۲۰۰ خانوار بهره‏بردار گاز شدند. مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏شرقی خاطرنشان کرد: تمام نقاط شهری استان و یک‏هزار و ۳۵۸ روستا، تحت‌پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و از نعمت گاز بهره‏مند هستند و کارهای عملیاتی ۱۷ روستا نیز تا یک سال آینده با ۷۰ کیلومتر لوله‏گذاری به پایان خواهد رسید. دینی افزود: ۱۲۴ طرح گازرسانی در استان با ۲۴۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا دارای بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت در آذربایجان‏شرقی تا پایان سال ۹۶ از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‏شوند.

وی اظهار کرد: هم‏ اکنون از ۲۰۰ روستای دارای سکنه شهرستان هشترود ۱۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تا پایان سال ۹۶ بیش از ۶۰ روستا نیز گازدار می‏شوند. روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز اگر در مسیر طرح گازرسانی باشند، گازرسانی به آنها انجام می‏شود. وی در ادامه گفت: تا دهه فجر امسال نیز ۱۱ روستای شهرستان هشترود گازدار می‏شوند. دینی گفت: در ۶ ماه اول سال‏جاری با جذب ۱۹ هزار و ۱۷ مشترک شهری و ۷۸۹۴ مشترک روستایی، شمار مشترکان گاز طبیعی در استان به یک‏میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۸۲ مشترک رسید. دینی در ادامه گفت: اکنون ۵۹ شهر و ۱۳۵۸ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند هستند که این رقم ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان و۸۳ درصد خانوار روستایی استان را شامل می‏شود. مدیرعامل شرکت گاز استان، ارائه خدمات به مشترکان در استان را توفیق الهی دانست و افزود: امیدوارم مشترکان با رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه، این شرکت را در پایداری جریان گاز طبیعی یاری کنند تا شاهد هیچ‏گونه حوادث ناگوار نباشیم. در ادامه محمدصادق پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان‏شرقی گفت: خدمت بی‏منت به مردم به‌ویژه روستاییان از وظایف دولت است و دولت تلاش می‏کند امکانات رفاهی همچون گاز، آب شرب سالم و راه آسفالت را به روستاییان ارائه کند.