دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: این استان با وجود استعدادهای فراوان متاسفانه محرومیت‌های زیادی دارد و برای جبران این محرومیت‌ها باید با اجرای طرح‌های کلان تحولی در استان شکل گیرد.

اسدالله رازانی در نشست شورای اداری استان افزود: برای ایجاد تحول در گام نخست باید نوع نگاه مدیران تغییر کند تا بتوانند برنامه‌های تحول‌آفرین را در استان اجرا کنند. وی با بیان اینکه برخی مدیران به دنبال توجیه کردن و ربط دادن کم‌کاری‌ها به کمبود اعتبارات هستند، گفت: مدیران نباید کمبود بودجه را بهانه کنند و از پیش نقش بازنده به خود بگیرند. از هیچ مدیری این بهانه‌ها را نمی‌پذیرم و مدیران باید سعی کنند به هر طریق ممکن طرح‌های مربوطه را پیش ببرند.

رازانی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد که مدیران باید با استفاده از آنها به پیشبرد برنامه‌ها کمک کنند. استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کشور در آستانه ورود به شرایط جدیدی قرار دارد، گفت: امکان ورود سرمایه و امکانات به کشور فراهم شده و باید از این شرایط به نفع استان استفاده کنیم. وی با مطرح کردن موضوع لزوم اجرای مگاطرح‌ها (طرح‌های کلان) در استان، گفت: کرمانشاه طرح‌های بزرگی همچون پالایشگاه آناهیتا دارد و برای ایجاد تحول در استان باید چند مگاطرح دیگر در استان تعریف کنیم که ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین، توسعه فرودگاه و احداث قطار سریع السیر تهران - کربلا می‌تواند از این طرح‌ها باشد. استاندار کرمانشاه همچنین بر ایجاد کریدور گردشگری بیستون - طاق بستان به ‌عنوان مسیر گردشگری ایران باستان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح بخش گردشگری استان را متحول می‌کند.