دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: فرماندار تبریز به همراه رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، در بازدید چهارساعته از طرح‌های عمرانی شهرداری، ضمن تقدیر از اجرای پرشتاب این طرح‌ها، پیشنهادهای خود را در بخش‌های مختلف فنی و طراحی اعلام کردند. پایانه مرکزی تبریز، تقاطع‌های غیرهمسطح آخونی، گلپارک، جانبازان و همچنین تحکیم و بهسازی اتوبان پاسداران، از طرح‌هایی بودند که با حضور چهارساعته فرماندار و اعضای شورای شهر بازدید شدند.

ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خادمان

احتشام حاجی‌پور، عضو شورای شهر تبریز بر ضرورت اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های مختلف شهرداری تاکید کرد. وی گفت: نیمه‌تمام بودن پایانه تبریز از مشکلاتی بود که طی سال‌ها به مشکلی برای تبریز تبدیل شده بود و این پایانه نیمه‌ساز در شان مردم و مسافرانی که از آن استفاده می‌کردند، نبود. وی با اشاره به تلاش شهرداری در دو سال اخیر برای تکمیل این طرح گفت: خوشبختانه این طرح با سرعت در حال تکمیل است و همان‌گونه که وعده داده شده در بهمن به بهره‌برداری می‌رسد. عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر همت شهرداری تبریز برای بالاتر بردن شاخص‌های مختلف در تبریز گفت: تبریز با درنظر گرفتن شاخص‌های مختلف از زیباترین و بهترین شهرهای ایران است، با این حال نباید قطار توسعه و پیشرفت در این شهر کند یا متوقف شود.

استفاده از جاذبه‌های شهری در پایانه

ایرج شهین‌باهر، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر نیز گفت: نصب تصاویر مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر و همچنین نمادهای مختلف شهری در طراحی پایانه مرکزی تبریز مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: در سال‌های اخیر هزینه‌های بالایی برای تکمیل پایانه تبریز انجام شده است از این‌رو پیشرفت خوبی را در تکمیل این طرح شاهد هستیم. عضو شورای شهر تبریز با اشاره به پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی این طرح اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی خاص در تکمیل طرح پایانه تبریز باعث کاهش بخشی از هزینه‌ها و همچنین تسریع در اجرای طرح شده است.

نام‌گذاری پایانه شهر به پایانه بین‌المللی تبریز

ایران آهور، عضو کمیسیون توسعه و عمران شورا نیز پیشنهاد داد: بزرگ‌ترین پایانه شهر به‌دلیل داشتن ظرفیت بین‌المللی با نام پایانه بین‌المللی تبریز نام‌گذاری شود. وی اظهار کرد: پایانه تبریز پتانسیل و جایگاه بین‌المللی داشته و روزانه از این پایانه به کشورهای مختلف و همجوار مسافر عازم می‌شود به همین دلیل نام‌گذاری این پایانه به نام پایانه بین‌المللی تبریز ضروری است.

عضو شورای شهر تبریز گفت: پایانه‌های دیگر تبریز همچون پایانه منطقه غرب و شرق تبریز بیشتر در زمینه حمل‌ونقل مسافر و بار درون استانی فعالیت دارند درحالی‌که پایانه در حال تکمیل تبریز نقش پایانه خروجی استان به سایر استان‌های کشور و همچنین کشورهای همسایه را ایفا می‌کند.

توزیع متناسب امکانات در نقاط مختلف

استاد بهروز خاماچی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این بازدید برنامه اصلی شورای شهر تبریز را بر توزیع متناسب امکانات شهری در مناطق مختلف دانست. وی گفت: به دنبال این هستیم که فاصله بین مناطق کم‌برخوردار و مناطق مرفه‌شهر را کاهش دهیم. وی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح منطقه آخونی گفت: منطقه آخونی تبریز از قدیمی‌ترین مناطق شهر است که پیشینه آن به بیش از ۲ هزار سال پیش می‌رسد و این منطقه باید در شان جایگاه تاریخی خود مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان

المیرا خاماچی، عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: هدف عمده مدیریت شهری ایجاد رفاه، آسایش و آرامش برای شهروندان است.وی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای اعضای شورا از طرح‌های مختلف شهر گفت: اعضای شورای شهر به صورت ادواری برای اطلاع از میزان پیشرفت طرح‌ها در محل طرح‌ها حضور می‌یابند. عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر تکمیل سریع و با کیفیت طرح‌های شهری گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح آخونی در خرداد شروع شده است و در بهمن امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خیز بلند شهرداری برای آبادانی شهر

دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز از نیمه دوم سال ۹۲ خیز بلندی برای عمران و آبادی این کلان‌شهر برداشته است. اصغر عابدزاده گفت: طرح‌های اجرا شده در دو تا سه سال اخیر به‌منظور درخواست‌های مردم است و اجرای این طرح‌های متنوع برای توزیع متناسب و عادلانه امکانات شهری صورت گرفته است.عضو شورای شهر تبریز با اشاره به ظرفیت بالای این شهر برای اجرای طرح‌های مختلف گفت: اجرای طرح‌های مورد درخواست شهروندان پشتکار مسوولان را می‌طلبد، البته در این میان موضوع تامین مالی اجرای طرح‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عذرخواهی از مشکلات طرح‌ها

دیگر عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر نیز گفت: طرح‌های مختلفی که از نیمه دوم سال ۹۲ از سوی شهرداری تبریز شروع شده، از مطالبات مردم بوده است.

فریدون بابایی‌اقدم در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری تبریز گفت: این بازدیدها در تداوم بازدید اعضای شورای شهر از طرح‌ها و با درخواست کمیسیون عمران شورا صورت گرفته است.

وی با عذرخواهی از شهروندان به‌دلیل مشکلاتی که در زمان اجرای برخی طرح‌ها برای شهروندان ایجاد می‌شود، افزود: با تکمیل طرح‌ها شهروندان از مزایای آن خواهند کرد.