دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: نگهداری از جاده‌ها به‌عنوان سرمایه ملی کشور مسوولیتی سنگین و هزینه‌بر است که بی‌توجهی به آن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

جواد حق لطفی افزود: راهداری اگر به‌موقع صورت گیرد، می‌تواند هزینه‌ها را بسیار کاهش دهد که انتظار داریم اعتبارات راهداری به موقع و به میزان مناسب تخصیص داده شود تا فعالیت‌های نگهداری متوقف نشود. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: نگهداری از ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در قزوین هم نگهداری از شش هزار کیلومتر راه به اعتبارات قابل‌توجهی نیازمند است که بخش کمی از آن تخصیص می‌یابد. حق‌لطفی گفت: برای نگهداری از راه‌های استان ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در بهترین شرایط تنها یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود که همه آن هم پرداخت نمی‌شود.

این مسوول افزود: در اجرای طرح زمستانی ۳۰۰ راهدار با ۲۵۲دستگاه ماشین‌‌آلات راهداری در قالب ۴۰ اکیپ به‌صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان خدمت‌رسانی می‌کنند. حامد مانی‌فر، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز گفت: رویکرد امسال ما در اداره راه توجه به راهداری حرفه‌ای با رویکرد اجتماعی است تا بتوانیم برنامه‌های تاثیرگذاری را در این بخش عملیاتی کنیم. وی افزود: برنامه جامع راه و شهرسازی قزوین در حال تنظیم است که در چند ماه آینده رونمایی می‌شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم استان ارائه کنیم. مانی‌فر گفت: با رونمایی از کتاب خاطرات راهداران قزوین ضمن ثبت و ضبط خاطرات ارزشمند فعالان جاده‌ها زمینه انتقال تجارب و دستاوردهای راهداران به آیندگان فراهم می‌شود.