دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان گفت: یکی از گرفتاری‌های آبفای اصفهان فرسودگی و عمر 50ساله شبکه فاضلاب است. هاشم امینی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه صنعت تاسیسات آب و فاضلاب در اصفهان اظهار کرد: اصفهان اولین شهر صنعت آب و فاضلاب کشور محسوب می‌شود، چراکه این شهر از سال 1344 دارای فاضلاب و آب لوله‌کشی شده است. وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با استفاده از تکنولوژی میزان مصرف آب را در کشاورزی کاهش دهیم، اظهار امیدواری کرد: ابداعات و اختراعات و نمایش آنها در چنین فضاهای نمایشگاهی بتواند بخشی از بحران‌های آبی کشور را حل کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌های آبفای اصفهان فرسودگی و عمر ۵۰ ساله لوله‌های فاضلاب است، ادامه داد: چهار سال پیش وعده ترمیم شبکه فاضلاب استان را دادیم اما متاسفانه در این سال‌ها هیچ خبری از اعتبارات دولتی نشد به همین دلیل برای ترمیم از یک فاینانس چینی که ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشت استفاده کرده‌ایم. امینی تصریح کرد: این شرکت چینی در دو قسط پرداخت و اجرای عملیات را شروع کرد که قسط اول تکمیل و قسط دوم را نیز پیش پرداخت کرده است. به‌زودی عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود.

وی به اعتبارات دولتی در این زمینه اشاره کرد و افزود: اعتبارات در این زمینه به قدری محدود است که فقط می‌توان بر اساس آنها هزار متر لوله‌گذاری انجام داد. با این حال درصدد هستیم شبکه آب، توزیع و مدیریت مصرف را نیز با همین کمبود اعتبار انجام داده و در واقع شبکه آبی اصفهان را اصلاح کنیم. مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان در خصوص منبع دوم استراتژیک آب شرب اصفهان گفت: برای رفع کدورت آب از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنیم، اما برای جلوگیری از بروز حوادثی از قبیل ورود گازوئیل یا مواد نفتی به آب نیازمند پدافند غیرعامل و ایجاد سامانه دوم آبرسانی یا منبع دوم استراتژیک هستیم.