دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: از برنامه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری که منجر به اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان شود، حمایت می‌کنیم. اسدالله رازانی در جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری شاهد اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری شاهد از شرکت‌های موفق در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی و نفت و گاز بوده و قرار است که اجرای 2 طرح در استان کرمانشاه از سوی این شرکت انجام شود.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها، اجرای طرح ۲۰۰۵ هکتاری کشاورزی در منطقه سومار برای طرح چندمنظوره صنایع تکمیلی، تبدیلی و باغ‌ها است که این طرح با استفاده از سامانه گرمسیری اجرا خواهد شد. وی افزود: همچنین با توجه به ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان و ورود کامیون‌های عراقی به داخل که منجر به مشکلات ترافیکی می‌شود. این شرکت در نظر دارد که یک مخزن سوخت ۲۰ هزار تنی را در پرویزخان احداث کند که دیگر انتقال سوخت به داخل کشور از طریق کامیون‌های ایرانی صورت گیرد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد نیز گفت: خوشبختانه توافق‌های اولیه برای اجرای این دو طرح بزرگ در استان انجام شده و با جدیت به دنبال اجرایی کردن طرح‌ها خواهیم بود.

قبادی حجم سرمایه‌گذاری در اجرای طرح کشاورزی در منطقه سومار را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح علاوه‌بر صنایع تبدیلی و تکمیلی به دنبال اجرای طرح ماهیان گرمابی و سردآبی و گلخانه‌ای نیز هستیم. وی بحث احداث مخازان سوخت در مرز پرویزخان را از اقدامات مهم این شرکت در پرویزخان اعلام و بیان کرد: احداث یک مخزن سوخت ۴۰ هزار تنی را در این منطقه در دستور کار داریم که مقدمات اجرای مخزن ۲۰ هزار تنی انجام شده و روند کار به‌زودی شروع خواهد شد. این اقدام باعث می‌شود انتقال سوخت به داخل از طریق کامیون‌ها انجام بگیرد که این اقدام علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در بحث اشتغال نیز تاثیرگذار خواهد بود. وی افزود: طرح کشاورزی در منطقه سومار نیز ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دارد که ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و اجرای این کار تا پایان سال شروع خواهد شد.