ساخت بیمارستان 64 تختخوابی به‌زودی آغاز می‌شود
دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: عضو شورای شهر باقرشهر از آغاز ساخت بیمارستان 64 تختخوابی این شهر در شهرک ارغوان در آینده نزدیک خبر داد. حسین توکلی با اشاره به نشست هم‌اندیشی ساخت بیمارستان در جنوب تهران با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خیر بیمارستان‌ساز مقیم آلمان، شهردار و اعضای شورای شهر باقرشهر از ارتقای سطح درمانی این شهر خبر داد و گفت: از آنجا که در باقرشهر تنها یک درمانگاه شبانه‌روزی وجود دارد و بهداشت و درمان در این منطقه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست با پیگیری‌های فراوان درصدد آن هستیم تا با ایجاد بیمارستان و کلینیک شبانه‌روزی هرچه سریع‌تر شاهد ارتقای جایگاه سلامت در این شهر باشیم. به گفته وی، مقرر شده است وزارت بهداشت، شورای شهر و شهرداری باقرشهر و فرد خیر اعتبارات موردنیاز را تامین کرده تا این بیمارستان در مدت 30 ماه ساخته شود و پس از تجهیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تحویل شود. وی در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد تحول‌ عظیم در اجرای طرح نظام سلامت هستیم، گفت: شاخص‌های بهداشتی درمانی باقرشهر باید همگام با مقوله بهداشت و درمان و رویکرد نظام سلامت برای رفاه حال شهروندان، ارتقا یابد.

عضو شورای شهر باقرشهر با تاکید بر اینکه با پیگیری اعضای شورا تاکنون جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی و مسوولان بیمارستان میلاد داشته‌ایم، افزود: به‌منظور ارتقای سطح بهداشت و درمان باقرشهر با سازمان تامین اجتماعی مذاکراتی داشته‌ایم و آمادگی کامل خود را برای واگذاری ساختمان سابق شهرداری به این سازمان اعلام کرده‌ایم تا هر چه سریع‌تر اقدامات ساخت بیمارستان آغاز شود اما مورد کم‌لطفی این سازمان قرار گرفتیم به همین منظور با مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد مذاکره شدیم. وی خاطرنشان کرد: در این جلسات مقرر شد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهرداری و شورای شهر باقرشهر و نوبری که از خیران بیمارستان‌ساز هستند مقدمات ارتقای سطح بهداشت و درمان باقرشهر را فراهم کنیم.

توکلی با اظهار امیدواری برای احداث بیمارستان و کلینیک شبانه‌روزی در باقرشهر تصریح کرد: با مجموعه وزارت بهداشت و درمان توافق‌های لازم در ارتباط با طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت صورت گرفته و درصدد آن هستیم در یک تا دو ماه آینده این طرح مهم را به مرحله اجرا برسانیم، راه‌اندازی یک درمانگاه شبانه‌روزی در ساختمان سابق شهرداری نیز از تصمیمات گرفته‌شده است. عضو شورای شهر باقرشهر در پایان تصریح کرد: ارتقای سطح بهداشت و درمان از اولویت‌های اصلی دوره چهارم مدیریت شهری است و همه اعضای شورا و شهردار باقرشهر با جدیت پیگیر این موضوع هستند. ایازی، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران حوزه سلامت نیز گفت: خیرانی که از ما تقاضای معرفی اولویت‌های بهداشتی و درمانی داشته باشند را به سمت نقاط محروم راهنمایی می‌کنیم.