پراگرسیو (Progressive)

هربار که سیل می‌آید در پس آه و فغانی که برای از دست دادن عزیزان یا حتی خسارت مالی سر داده می‌شود باید منتظر روزهایی بود که زمین نفس می‌کشد. سیل با خود خاکی مرغوب می‌آورد و بعد تشکیل آبرفت می‌دهد و می‌توان از آن مسیری که آب رد شده، بهترین محصول کشاورزی را به دست آورد.این نفس داستان سیل است که اگر چه غم انگیز است، اما باید پذیرفت نوید تلاشی دوباره را می‌دهد. پس از اتمام دوره هشت ساله ریاست جمهوری بوش که مانند سیل بر آمریکا نازل شد حالا مردم آن کشور به آبرفتی چون اوباما دل بسته‌اند تا بتوانند خود را بار دیگر در رفاه ببیند. اوباما ساعت یازده شب چهارم نوامبر از قطار انتخابات پیاده شد تا چهار سال(حداقل) در این ایستگاه بماند و مردم را به روزهایی امیدوار کند که در آن خبری از رکورد اقتصادی نیست.

نشریات معتبری هستند که با چنین تعابیری به استقبال از رییس‌جمهور سیاه پوست می‌روند. مردی که او را تعبیر شعار مارتین لوترکینگ می‌دانند:« من یک رویا دارم.» او رویای بخشی از جامعه آمریکا است که تنها به دلیل رنگ پوستشان مورد عتاب قرار گرفته‌اند. کسانی که در آن کشور به دنیا آمده‌اند، اما از حقی برابر در مواردی چون مسکن و آموزش برخوردار نیستند.

ماهنامه پراگرسیو (ترقی خواه،طالب پیشرفت) مجله‌ای است که این روزها در صدد برش کیک یکصدمین سالگرد چاپ و نشرش است. در ۱۹۰۹ بود که این نشریه با رویکردی مبتنی به پرداختن به آمال مردم آمریکا روی دکه رفت تا از آرزوهای مردم بگوید،کم و کاستی ها را نشان دهد و تلنگری بزند به ذهن مغفول مردمی که به نمایندگان خود رای دادند اما امروز پیگیر مطالبات خود نیستند.

این ماهنامه که از سه محور عمده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تشکیل شده حاوی مطالبی است با بن مایه عامه پسند

(نه از نظر نازل بودن مطالب که منظور، چینش و سادگی و آسان فهم بودن آن است.) می‌توانید این نشریه را از طریق نشانی اینترنتی http://www.progressive.org مطالعه کنید. ضمنا در همان صفحه نخست امکان دانلود مجله هم فراهم شده که از طریق پرداخت وجه مورد نظر میسر است.