بنت سرف، موسس بنگاه «راندوم هاوس»

 

سرف ۲۵ می ‌۱۸۹۸ در منهتن به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا و مدرسه روزنامه‌نگاری بود و پس از پایان تحصیلات مدتی گزارشگر «نیویورک هرالد تریبون» بود و پس از آن هم در یک بنگاه دلالی در وال‌استریت مشغول به کار شد. سپس معاون بنگاه انتشاراتی «بونی‌اند لیورایت» شد. در ۱۹۲۵ همراه با دونالد اس کلوپفر شراکتی تشکیل داد تا حقوق مجموعه « کتابخانه مدرن (Modern Library) » را از بونی‌اند لیورایت بخرند و برای خودشان کار کنند. آنها محبوبیت این مجموعه را افزایش دادند و در ۱۹۲۷ شروع به انتشار کتاب‌های تجاری عمومی کردند که به شکل تصادفی (random at) انتخاب کرده بودند. این امر در واقع شروع کار انتشاراتی آن دو بود و به همین دلیل آن را «راندوم هاوس» نامیدند.

استعداد سرف در ایجاد و حفظ رابطه منجر به عقد قرارداد با نویسندگان بزرگی چون ویلیام فاکنر و جان اُهارا و یوجین اونیل شد. سرف در ۱۹۳۳ در پرونده «دولت آمریکا در برابر کتابی موسوم به اولیس» برنده  شد و در واقع توانست پیروزی برجسته‌ای در برابر سانسور دولتی به دست بیاورد. او نخستین فرد در آمریکا بود که متن کامل اولیس از جیمز جویس را منتشر می‌کرد. در ۱۹۴۴ سرف نخستین مجموعه از کتاب‌های طنز خود با نام «بکوش و مرا متوقف کن» را منتشر کرد که طرح‌هایی از کارل روز در آن چاپ شده بود. دومین مجموعه، «قبل از استفاده، خوب تکان بده» در ۱۹۴۹ نشر یافت. پس از آن وی عضو هیات داوران جایزه پیبادی شد و از ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۷ و از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۱ در آن جایگاه قرار گرفت.

سرف در ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ با رابین هاوکینز که برای «دفتر پژوهشی تاریخ شفاهی» دانشگاه کلمبیا کار می‌کرد، مصاحبه کرد.

  زندگی شخصی

سرف با سیلویا سیدنی بازیگر در ۱۹۳۵ ازدواج کرد، اما شش ماه بعد از او جدا شد. پس از آن با بازیگر دیگری به نام فیلیس فرایزر ازدواج کرد و از وی صاحب دو پسر شد. در دهه ۱۹۵۰ آن دو ملکی را در دهکده مونت کیسکو نیویورک خریدند که مابقی عمر را در آن گذراندند. سرف ۲۷ اوت ۱۹۷۱ درگذشت.