گروه بورس - سرمایه‌گذاری ساختمان در عملکرد ۶ماهه منتهی به اسفند ۸۷ برای هر سهم مبلغ ۴۵ریال زیان محقق کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تابستان امسال را با یک هزارو ۹۰میلیاردو ۲۹۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۰۱ریال پیش‌بینی کرده است.

این درحالی است که «وساخت» در اولین پیش‌بینی از سال مالی ۸۸ سود هر سهم را مبلغ ۳۱۸ریال پیش‌بینی کرده بود که به بازار منعکس نشد. همچنین سود هر سهم شرکت در تاریخ ۲۱اسفند ۸۷ مبلغ ۳۱۵ریال اعلام شده بود که دلیل تغییر را افزایش هزینه‌های مالی مربوط به دریافت تسهیلات جدید و همچنین تمدید تسهیلات عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سرمایه‌گذاری ساختمان برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری ۸درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۱۰۰درصد کاهش، سود عملیاتی ۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است: «با توجه به عملکرد شرکت‌های تابعه سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت‌ها مبلغ ۱۸۴میلیاردو ۵۵میلیون ریال می‌باشد که با توجه به عدم تشکیل مجمع عمومی و همچنین به لحاظ اجرای دقیق استانداردهای حسابداری در ۶ماهه منتهی به اسفند ۱۳۸۷، از درج مبلغ مذکور خودداری شده است. یادآوری می‌شود با احتساب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، سود هر سهم در ۳۰اسفند ۱۳۸۷ مبلغ ۱۸۷ریال است.

شرکت طی اطلاعات ارسالی اخیر، پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم برای سال مالی منتهی به شهریور را اعلام نکرده است.

«وساخت» در اطلاعات مورخ ۲۲آبان‌ماه درآمد تلفیقی هر سهم را برای سال مالی ۸۸ مبلغ ۳۲۸ریال اعلام کرده بود.

همچنین هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری ساختمان ایران پیشنهاد تقسیم سود سال مالی منتهی به شهریور امسال را مبلغ ۳۰۱ریال اعلام کرده است.