گروه بورس- شرکت سیمان صوفیان دلایل افزایش ۱۷۶ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان صوفیان درآمد هر سهم امسال را با ۳۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۲۸ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را در اسفند ۸۷ مبلغ ۴۴۷ریال و در ۲۴خرداد امسال مبلغ ۵۳۳ریال و در مرداد ماه امسال مبلغ ۶۵۲ریال اعلام کرده بود که دلیل عمده تعدیل اخیر را افزایش مقداری فروش در شش ماهه اول و به تبع آن افزایش مبلغ فروش، تعدیل هزینه‌های مواد و دستمزد و سربار بر مبنای هزینه‌های واقعی شش ماهه اول سال ۱۳۸۸ و تعدیل بهای فروش محصولات به دلیل احتساب سهم انجمن کارفرمایان صنعت سیمان (۴۰.۰۰۰ریال به ازای هر تن فروش داخلی) در نرخ فروش (سهم شرکت) عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال سیمان صوفیان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰درصد افزایش، سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات ۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

سیمان صوفیان طی دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه با تحقق ۴۱۸ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم امسال را پوشش داده است. از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش «سصوفی» طی نیمه نخست امسال به مبلغ ۳۸۳میلیارد و ۲۷۴میلیون ریال رسیده که معادل ۵۲درصد بودجه امسال شرکت را پوشش داده است.