فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: جلسه چهارشنبه شب هیات عالی واگذاری در خصوص تصمیم‌گیری در خصوص واگذاری ۲۱ شرکت وزارت نفت و دیگر شرکت‌ها به نتیجه‌ای نرسید و به جلسات بعدی موکول شد. اسماعیل غلامی، معاون واگذاری شرکت‌ها در سازمان خصوصی‌سازی ابراز داشت: شب چهارشنبه جلسه هیات عالی واگذاری با حضور وزیر اقتصاد و همه معاونان وزارت نفت تشکیل شد، اما با توجه به وجود شرط و شروط‌هایی برای واگذاری مرحله اول و ۲۱ شرکت وزارت نفت در سال ۸۶ ، مقرر شد که بعد از بررسی‌های لازم برای واگذاری کلیه ۱۲۰ شرکت این وزارتخانه تصمیم‌ نهایی اتخاذ شود.

وی افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات در ۲۱ شرکت قابل واگذاری وزارت نفت که در مرحله اول واگذار خواهند شد و بر اساس پیشنهاد وزیر اقتصاد مقرر شد که بعد از حل برخی مشکلات در شرکت‌های نفتی، پتروشیمی، پالایشگاهی و گاز برنامه زمان‌بندی کلیه شرکت‌ها به طور یکجا و در قالب طرحی واحد ارائه شود.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های وزارت نفت با چه نوع مشکلاتی مواجهند، گفت: برخی از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی به دلیل اینکه از فاینانس یا «بای بک» استفاده کرده‌اند و باید بخشی از محصولات خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذار یا تامین کننده تکنولوژی بدهند، مشکلاتی دارند که باید وضعیت آنها مشخص شود. وی ادامه داد: اما با توجه به مصوباتی در واگذاری برخی دیگر از شرکت‌های پتروشیمی، مشکلی وجود ندارد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن بیان این مطلب که جلسه هیات عالی واگذاری تا ساعت ۱۱ شب چهارشنبه ادامه داشت، گفت: به دلیل نامشخص بودن زمان واگذاری ۱۲۰ شرکت و برخی مشکلات شرکت‌های نفتی، بررسی چگونگی واگذاری به جلسه هفته جاری یا هفته بعد هیات عالی واگذاری موکول شد.

غلامی در ادامه به مصوبات این هیات اشاره کرد و افزود: هیات عالی واگذاری آگهی مزایده ۴۹درصد از سهام دو شرکت سازنده آب و پیمانی که متعلق به شرکت مادر تخصصی ساتکاب (از زیر مجموعه هاب وارزت نفت) هستند را تصویب کرد.