ایسنا- توزیع سهام عدالت یکی از ‌راه‌های اجرایی خصوصی سازی است. صادقی‌گلمکانی با بیان این مطلب درباره مرحله سوم سهام عدالت گفت: مشمولان این مرحله بازنشستگان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی هستند که مسوولان هر اداره یا سازمان موظف به ارائه لیست کارمندان و بازنشستگان خود بوده و باید مشخصات آن‌ها توسط خود افراد در فرم‌هایی که به آن‌ها داده شده است ثبت شود و ثبت‌نام از طریق اینترنت پذیرفته نمی‌شود.

صادقی با بیان این که در حال حاضر همه کارمندان شناسایی و ثبت‌نام می‌شوند و هنوز مشخص نشده است کارمندان با چه ردیف و حقوقی مشمول این مرحله هستند، افزود: پس از تکمیل فرم باید این فرم به تایید سازمان مربوطه رسیده و سپس به ما ارسال شود.

وی با تاکید بر این که شرکت‌هایی که سهام عدالت پرداخت می‌کنند، شرکت‌های سودده بوده که سهام آن‌ها در بورس خرید و فروش می شود، افزود: سود این سهام بعد از مجمع عمومی، هر ساله پرداخت می‌شود که زمان آن مهر یا آبان ماه است.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: کارگران شرکت، کارگران ساختمانی و خیریه‌ها مشمول هیچ یک از سه مرحله پرداخت سهام عدالت نیستند و شاید مرحله‌ای دیگر ایجاد شود که آن‌ها نیز تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: کار شناسایی مرحله دوم سهام عدالت در اکثر شهرستان‌های استان به اتمام رسیده است و تعداد عشایر و روستاییان استان خراسان‌رضوی که مشمول این مرحله هستند ۴۸۰ هزار نفر است.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اذعان کرد: یکی از اهداف اصل ۴۴ خصوصی سازی است که توزیع سهام عدالت یکی از راه‌های اجرایی این هدف است، زیرا مردم خود می‌توانند در تعیین رییس هیات مدیره و اعضای آن و دیگر مسائل شرکت نقش

داشته باشند.