اولین تبلت اپل با رنگ رزگلد

دنیای اقتصاد: شرکت اپل در رویداد اخیر خود در اولین روزهای فروردین، به‌طور رسمی از نسخه کوچک‌تر آی‌پد پرو در کنار آی‌فون SE و البته سری جدید بندهای ویژه ساعت هوشمند خود، اپل واچ رونمایی کرد. همان‌طور که پیش از این نیز انتظار می‌رفت، محصول جدید شرکت اپل در دسته تبلت‌ها، آی‌پد پرو مجهز به صفحه‌نمایش ۷/ ۹ اینچی است که از همان مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد. این مشخصات شامل پردازنده پیشرفته A۹X، صفحه‌نمایش ۷/ ۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل با پشتیبانی از اپل پنسیل و کانکتور هوشمند به‌منظور اتصال مغناطیسی تجهیزات جانبی برای انتقال توان الکتریکی و داده‌ها است. وزن این محصول نیز مشابه با وزن آی‌پد ایر ۲ است.

صفحه‌نمایش این آی‌پد پروی جدید در مقایسه با نمونه‌ای که در آی‌پد ایر ۲ به‌کار گرفته شده از کمترین انعکاس نور در میان تبلت‌ها بهره می‌برد. اشباع بهتر رنگ تا ۲۵ درصد و رنگ‌های عمیق سیاه از جمله دیگر مشخصات این دستگاه هوشمند هستند. مهم‌تر از تمامی این موارد، بهره‌گیری صفحه‌نمایش آی‌پد پرو جدید از تکنولوژی به نام True Tone است که از دو سنسور نور محیطی چهارکاناله به‌منظور اندازه‌گیری دمای رنگ و نور محیطی استفاده کرده و تنظیمات صفحه‌نمایش را برای مطابقت با محیط، تغییر می‌دهد. همانند نسخه بزرگ‌تر آی‌پد پرو، در آی‌پد پرو ۷/ ۹ اینچی نیز از چهار اسپیکر به‌منظور انتشار صدایی تا دو برابر قدرتمند‌تر از آنچه در آی‌پد ایر ۲ مشاهده می‌کنیم، استفاده شده است. علاوه‌بر این از صفحه‌کلید هوشمند یا همان اسمارت کیبورد کوچک‌تری که از طریق کانکتور هوشمند به این دستگاه اضافه می‌شود، بهره گرفته شده است. پشتیبانی از قلم ویژه شرکت اپل با قیمت ۹۹ دلار از دیگر مشخصات این محصول است.

آی‌پد پرو ۷/ ۹ همانند آی‌فون SE تازه رونمایی شده از دوربینی مشابه با آی‌فون ۶S بهره می‌برد. رزولوشن دوربین جلویی با امکان استفاده در قالب سرویس فیس‌تایم نیز به ۵ مگاپیکسل رسیده و از قابلیت True Tone، تکنولوژی که صفحه‌نمایش را به نحوی تنظیم می‌کند که پوست شما در شرایط محیطی با نور کم از رنگ‌های طبیعی بهره‌مند شود نیز استفاده شده است. در قسمت پشتی نیز دوربین iSight با بهره‌گیری از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی در کنار بهره‌مندی از قابلیت Focus Pixels، Live Photos، فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K و دیگر تکنولوژی‌های پیشرفته پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.آی‌پد پرو جدید شرکت اپل در قالب رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری و برای اولین‌بار در میان آی‌پدهای اپل، رنگ رزگلد به بازار عرضه خواهد شد. نسخه مجهز به ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی این دستگاه، قیمت ۵۹۹ دلاری خواهد داشت که ۲۰۰ دلار کمتر از آی‌پدپرو ۹/ ۱۲ اینچی است. مدل مجهز به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز ۷۴۹ دلار قیمت خواهد داشت. در نهایت مدل تجهیز شده به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۸۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. به‌منظور تاثیرگذاری بیشتر مدل‌های جدید نیز روند عرضه آی‌پد مینی و آی‌پد ایر فعلی موجود در بازار متوقف خواهد شد. فرآیند پیش‌سفارش این محصول از ۲۴ مارس آغاز خواهد شد و در نهایت عرضه رسمی آن از ۳۱ مارس کلید خواهد خورد.