عرضه به‌روزرسانی watchOS 2.2 اپل واچ

دنیای اقتصاد: با عرضه نسخه ۳/ ۹ سیستم‌عامل iOS، شرکت اپل به‌روزرسانی جدید watchOS ۲.۲ را برای دریافت و نصب توسط مالکان ساعت هوشمند این شرکت یعنی اپل واچ پیش روی ‌آنها قرارداده است. کاربرانی که از نسخه ۳/ ۹ سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند با نصب به‌روزرسانی watchOS ۲.۲ روی ساعت هوشمند خود می‌توانند فرآیند برقراری ارتباط و انتقال آن از یک اپل واچ به اپل واچ دیگر را به‌سادگی انجام دهند. این در حالی است که تا پیش از این، فرآیند یادشده تنها از طریق قطع ارتباط با یک اپل واچ اول و مجددا برقراری ارتباط با ساعت هوشمند دیگر امکان‌پذیر بود.

کاربران اپل واچ با نصب این به‌روزرسانی می‌توانند از برنامه بهینه شده Maps نیز استفاده کنند. تا پیش از این، برنامه Maps روی اپل واچ امکان نمایش موقعیت فعلی شما را داشت اما به‌منظور فعال‌سازی گزینه‌های موجود برای جست‌وجو و تماس، الزاما به استفاده از قابلیت فورس‌تاچ (با فشاردادن زیاد صفحه‌نمایش) نیاز بود. با استفاده از به‌روزرسانی watchOS ۲.۲ حالا این برنامه در قالب یک صفحه ویژه با میانبرهای بزرگ به‌منظور دریافت مسیریابی به محل کار یا منزل قابل استفاده خواهد بود که فرآیندی مشابه با گوگل مپس ویژه اپل واچ را تداعی می‌کند. علاوه‌بر این، کلید جست‌وجوی سریع به‌منظور دسترسی به لیستی از مکان‌هایی که به‌تازگی جست‌وجو شده‌اند نیز پیش روی کاربران خواهد بود.

دکمه My Location نیز شما را به صفحه ویژه‌ای برای مشاهده موقعیت مکانی فعلی رهنمون خواهد ساخت و با استفاده از قابلیت فورس تاچ می‌توانید به گزینه‌هایی برای جست‌وجو، انتقال و البته مشاهده مکان‌های نزدیک به موقعیت فعلی خود دسترسی داشته باشید. علاوه‌بر بهینه‌سازی‌های یادشده در خصوص برنامه Maps، به‌روزرسانی watchOS ۲.۲ پشتیبانی از اتصال بیش از یک اپل واچ به یک آی‌فون را میسر می‌سازد. اگرچه در قالب این راهکار امکان استفاده از چندین اپل واچ به‌طور همزمان وجود ندارد اما امکان جابه‌جایی آسان و استفاده راحت از مدل‌های مختلف ساعت هوشمند اپل فراهم خواهد شد. با به‌روزرسانی سخت‌افزاری اپل واچ در پاییز پیش رو، مشتریان می‌توانند از این قابلیت استفاده بیشتر و بهتری داشته باشند. علاوه‌بر این، توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز امکان آزمایش ساده برنامه‌های خود روی سخت‌افزارهای مختلف شرکت اپل را خواهند داشت. watchOS ۲.۲ از طریق برنامه Watch عرضه شده برای آی‌فون قابل دریافت و نصب است.