دنیای اقتصاد: سیزده گروه تجاری مهم آمریکا که در میان‌ آنها اسامی فعالان حوزه تکنولوژی نظیر آمازون، اوبر، اپل و فیس‌بوک نیز به چشم می‌خورد، بیانیه‌ مشترکی صادر کرده‌اند. در این بیانیه آنها خواستار پشتیبانی ریاست جمهوری آینده ایالات متحده، از پیمان تجارت اقیانوس آرام یا همان TTP در راستای تسهیل روند به‌کارگیری کارکنان مورد نیاز در حوزه تکنولوژی شده‌اند.

به گزارش رویترز، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی قصد دارند تا پیش از برگزاری رقابت نهایی میان نامزدهای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، نامه سرگشاده‌ای که حاوی سیاست‌های پیشنهادی این شرکت‌ها خطاب به نامزدهای ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا است را منتشر کنند. در حال حاضر سیاست‌های پیمان TTP با آنچه از سوی نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها یعنی هیلاری کلینتون عنوان شده تا حدودی تناقض دارد. ترامپ انتقادهایی را به توافقات تجاری در سطح بین‌المللی وارد کرده و خواستار اجرای سیاست‌های سختگیرانه درخصوص مهاجرت افراد به ایالات متحده آمریکا شده است. در طرف مقابل، کلینتون هنوز صراحتا اعلام نکرده که درخصوص تایید TPP توسط کنگره، چانی‌زنی انجام خواهد داد اما به‌طور شفاهی عنوان کرده از افزایش میزان صدور ویزا برای کارگران دارای مهارت بالا حمایت خواهد کرد.

این نامه ائتلافی که به امضای انجمن‌های اینترنتی، فعالان بازار صنایع ارتباطی و شرکت‌های حوزه اطلاعات نیز رسیده، اولین تلاش رسمی سازمان‌های فعال در حوزه تکنولوژی در این ابعاد و اندازه است که راه‌اندازی یک کمپین، آن‌هم پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به دنبال داشته است. کمپینی که در آن به موضوعات دیگر از جمله محدود شدن دسترسی دولت به اطلاعات کاربران و استفاده از سیستم رمزگذاری به‌عنوان یک ابزار امنیتی ضروری نیز اشاره شده است. تاکید بر جلوگیری از سانسور آنلاین اطلاعات به واسطه محدود کردن استفاده از ابزارهای غیرمنطقی و سختگیرانه در حوزه آزادی بیان، پشتیبانی از اقتصاد اشتراکی و به‌کارگیری کد مالیاتی به‌روز و ساده شده نیز در میان دیگر عناوین به چشم می‌خورد.