بازار گوشی‏های هوشمند در رکود به‌سر می‏برد

ایسنا: رکود بازار گوشی‏های تلفن همراه که از ماه‏ها قبل آغاز شده بود، بنا بر اظهارات مسوولان صنفی این روزها در حالت اوج قرار دارد. سال گذشته به دنبال ارائه نسل‏های ۳ و ۴ ارتباطی (۳G) (۴G) از سوی اپراتورهای تلفن همراه، تقاضای مردم برای خرید گوشی‏های تلفن ‏هوشمندی که امکان استفاده از این خدمات را فراهم می‏آوردند افزایش یافت، اما حال پس از گذشت مدتی از ارائه این خدمات به نظر می‌رسد تب بازار گوشی‏های تلفن همراه خوابیده است.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی ضمن تاکید بر استمرار شرایط رکود در بازار موبایل اظهار کرد: در این مدت نوسان خاصی در قیمت‏ها رخ نداده و در باره تقاضا هم شاهد اتفاق جدید و ویژه‏ای نبوده‏ایم، بر همین اساس بازار در همان حالت راکد خود باقی مانده و حتی از این مرحله نیز فراتر رفته و میزان فروش گوشی ‏های تلفن همراه به حداقل خود رسیده است به گونه‌ای که می‏توان مقطع فعلی را از مقاطع مثال‌زدنی در ارتباط با رکود بازار موبایل دانست. افشار فروتن همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود منتظریم اثر اقدامات صورت گرفته در بازار را مشاهده کنیم و با توجه به اینکه در ماه شهریور قرار داریم این امید وجود دارد که در باقی‏مانده این ماه اوضاع فروش بهتر شود، چراکه معمولا در سال‏های قبل شهریور ماه زمان رونق نسبی بازار موبایل به شمار می‏رفت.

فروتن در ادامه به دلایل اقبال کم مردم به خرید گوشی‏های موبایل اشاره کرد و یادآور شد: یکی از دلایل اصلی این موضوع را شاید بتوان بحث انتظار مردم برای تثبیت قیمت‏ها دانست، چراکه همواره مردم در بازار موبایل به دنبال دو ویژگی پایین آمدن قیمت‌ها و کیفیت و اصالت جنس خریداری شده هستند. وی ادامه داد: شاید اکنون انتظار مردم به ارزان‏تر شدن یا تثبیت قیمت‏ها بازگردد و آنها به دنبال شرایط مطمئن‏تری باشند اما در هر صورت در مقطع فعلی گرایش مردم به سمت خرید تلفن همراه به شدت افت کرده و همان‌طور که اشاره شد بازار موبایل دچار رکودی جدی شده است.