ارسال پیامک‌های مزاحم از طریق سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور دوم به دلیل عدم ثبت مشخصات مالکان سیم‏کارت و عدم امکان ردیابی مزاحمان افزایش یافته است. به گزارش «الف»، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه با اعلام این مطلب گفت: «شرایط نابسامان خرید و فروش سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل باعث افزایش پیامک‌های مزاحم شده است.»

به گفته «افشار فروتن»، هم اکنون ارسال پیامک‌های مزاحم با موضوعات مذهبی، سیاسی یا خانوادگی از طریق سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل افزایش یافته است و امکان ردیابی مزاحمان نیز وجود ندارد، زیرا دسترسی به مالک سیم‌کارت‌ها به علت ثبت نشدن مشخصات خریداران سیم‌کارت امکان‌پذیر نیست.

در همین حال همچنین بنا بر گزارش ایرنا، هم اکنون عده‌ای با استفاده از تلفن همراه اعتباری در کرج با ارسال پیامک اقدام به تخریب نامزدهای مطرح هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، پیام‌ها با استفاده از تسهیلات ارائه شده از سوی یک شرکت تلفن اعتباری از ساعت ۲۴ به بعد و عمدتا با ارسال پیامک تخریبی کاندیداها برای افراد بانفوذ و خبرنگاران ارسال می‌شود.

با توجه به عدم ثبت آدرس و مشخصات خریداران تلفن‌های همراه اعتباری، امکان ردیابی و پیگیری تخلفاتی از این دست مشکل به نظر می‌رسد.

درآمد هر خط تلفن همراه به ۱۲۴‌هزار ریال می‌رسد

به گفته‌ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای مخابرات، پیش‌بینی می‌شود که متوسط درآمد ماهانه هر خط تلفن همراه در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۴‌هزار ریال برسد. صابر فیضی اظهار کرد: در سال ۸۶، متوسط درآمد ماهانه هر خط تلفن ثابت به ۴۲‌هزار ریال رسید.

وی افزود: با توجه به درآمد پیش‌بینی شده در این بخش، مخابرات پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از پیش سوددهی خواهد داشت.

فیضی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، ۸۶‌درصد متوسط درآمد ماهانه هر خط تلفن همراه به منظور نگهداری این شبکه هزینه می‌شود. وی ادامه داد: سود سالانه تلفن‌های ثابت در سال ۸۶ به حدود یک‌هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال خواهد رسید و بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای شرکت مخابرات ایران، پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا سال ۱۴۰۰ به نه‌هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال افزایش ‌یابد.