یک تحقیق جدید در سوئد نشان می‌دهد افرادی که به صورت مستمر و طولانی از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند، ۵۰درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان هستند. به گزارش موبنا، این مطالعات نشان داده که استفاده مکرر از تلفن‌همراه خطر ابتلا به تومور غدد لنفاوی را افزایش می‌دهد.

غده لنفاوی بزرگ‌ترین غده بزاقی است که در نزدیک گوش قرار دارد؛ جایی که گوشی تلفن‌همراه معمولا هنگام مکالمه قرار می‌گیرد. براساس این گزارش، تحقیقات ثابت می‌کند که نسبت شیوع بیماری غدد لنفاوی در سال از هر ۱۰۰هزار نفر یک به سه است.

این تحقیقات نشان داده که خطر مرگ در تصادفات با اتومبیل در آمریکا از هر ۱۰۰هزار نفر در سال ۱۴ نفر است. مطالعات همچنین نشان داده است که تاثیر تلفن‌همراه بر پریشانی و حالت عصبی افراد و تاثیر آن بر سلامتی موثر است.

مطالعات دیگری که در سال‌های اخیر صورت گرفته نشان داده که خطر ابتلا به سرطان با استفاده از تلفن‌همراه افزایش نمی‌یابد، اما خطر ابتلا به سرطان با این دستگاه‌ها را تصدیق کرده است.

این درحالی است که بررسی‌های یک موسسه تحقیقاتی و شرکت ارتباط از راه دور انگلیس در سال گذشته نشان داده است که هیچ ارتباطی میان استفاده از تلفن‌همراه و سرطان مغزی وجود ندارد.

اما مطالعه و تحقیقی که سال گذشته توسط محققان سوئدی صورت گرفت، نشان می‌دهد که استفاده بیش از ۱۰ سال از تلفن‌همراه خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش می‌دهد و کودکان به دلیل این که مغز آنها در حال رشد است، بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند.