یافته‌های یک گزارش امنیتی از افزایش گسترده پیشرفتگی حمله به مرورگرهای وب در سراسر جهان از سوی مجرمان اینترنتی خبر می‌دهد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، طبق گزارشی که از سوی شرکت آی‌بی‌ام منتشر شده است، مجرمان اینترنتی با حمله به مرورگرهای رایانه کاربران، هویت آنها را به سرقت می‌برند و رایانه مصرف کنندگان را به حد بی‌سابقه‌ای که تاکنون مشاهده نشده کنترل می‌کنند.

براساس یافته‌های این گزارش، اقتصاد مجرمانه پیچیده و پیشرفته‌ای برای سرمایه‌گذاری به روی آسیب‌پذیری‌های وب شکل گرفته است؛ دلالان زیرزمینی ابزارهایی را پخش می‌کنند که به این مجرمان کمک می‌کند حملات به روی مرورگرها را به طور مبهم و پنهانی انجام دهند تا بدین ترتیب مجرمان اینترنتی قادر باشند از کشف شدن توسط نرم‌افزارهای امنیتی اجتناب کنند.

در سال ۲۰۰۶ تنها درصد اندکی از حمله کنندگان، تکنیک‌های پوششی را به‌کار گرفتند اما این امر در طول نیمه اول سال ۲۰۰۷ به ۸۰درصد افزایش یافته و تا پایان این سال تقریبا به صد در صد رسید.

مجرمان اینترنتی با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توانند به درون سیستم کاربر نفوذ کرده و ‌ID کلمه عبور وی را به سرقت برده یا اطلاعات شخصی مانند شماره شناسایی ملی، شماره بیمه اجتماعی و اطلاعات کارت اعتباری را به دست آورند. وقتی هکرها به دستگاه شرکتی نفوذ می‌کنند می‌توانند اطلاعات مهم شرکت را به سرقت برده و یا از دستگاه‌های آلوده برای دسترسی یافتن به اطلاعات شرکت که با فایروال حفاظت می‌شوند استفاده کنند.

همچنین براساس یافته‌های دیگر این گزارش شمار آسیب پذیری‌های امنیتی مهم کشف شده در سال گذشته میلادی ۲۸درصد افزایش یافت.

مجموع آسیب‌پذیری‌های گزارش شده در سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در ده سال گذشته کاهش یافت و از تمام آسیب‌پذیری‌های کشف شده در سال گذشته میلادی تنها ۵۰درصد از طریق وصله‌های امنیتی قابل ترمیم بوده و نزدیک به ۹۰درصد از آسیب‌پذیری‌های کشف شده از راه دور قابل بهره‌برداری بودند.