بازار دیجیتال - به نظر می‌رسد با حل شدن مشکل ترخیص لپ‌تاپ از گمرک جمهوری اسلامی ایران یا به عبارتی ارائه اسناد کامل و بدون نقض از طرف واردکنندگان لپ‌تاپ به گمرک روند عرضه و تقاضای این کالا به روال عادی برگشته و این موضوع افت قیمت لپ‌تاپ را در پی داشته است.

طبق اعلام فعالان بازار، سیر نزولی قیمت لپ‌تاپ که طی یک ماه اخیر شاهد آن هستیم روال طبیعی و عرف بازار خرید و فروش لپ‌تاپ است، چراکه لپ‌تاپ از دسته کالاهایی است که هر روز مدلی جدید از آن وارد بازار می‌شود یا قابلیت‌های مدل‌های قدیمی ارتقا می‌یابد.

ماحصل این اتفاق هم افت قیمت مدل‌های قدیمی است.

عبدی یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: قیمت لپ‌تاپ تحت‌تاثیر جریانات مختلفی از قبیل نوسانات ارزی، تغییرات جهانی قیمت لپ‌تاپ، تغییر روند عرضه و تقاضا و ... دستخوش تغییر و تحولاتی می‌شود که گاه اتفاق می‌افتد طی یک هفته، قیمت این کالا سه تا چهار بار و یا حتی بیشتر تغییر کند.

محمدی مسوول فروش شرکت ایران‌رهجو، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی نیز از افت قیمت لپ‌تاپ‌های این برند طی یک ماه اخیر خبر داد و علت این امر را ورود مدل‌های جدید به بازار و افت قیمت جهانی لپ‌تاپ عنوان کرد.

چالوک، کارشناس فروش زیگورات، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell نیز از افت قیمت لپ‌تاپ‌های این برند طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: مدل‌های ۱۵۰۰ از سری VOSTRO و مدل‌های ۶۴۰۰n و ۱۵۲۰ از سری inspiron جزو لپ‌تاپ‌هایی هستند که با افت ۱۰ تا ۱۰۰هزار تومانی قیمت مواجه شده‌اند.

بنی‌کریمی، کارشناس فروش ارتاک، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Toshiba، Dell و Fujitsu siemens نیز از افت قیمت لپ‌تاپ‌های این برندها در بازار خبر داد.

بهنامی کارشناس فروش شرکت گسترش همراه، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP نیز ضمن اعلام خبر افت قیمت لپ‌تاپ‌های این برند گفت: شرکت گسترش همراه به عنوان نماینده رسمی عرضه لپ‌تاپ‌های HP در ایران به علت نزدیک شدن به ایام نوروز برای فروش لپ‌تاپ‌هایش تخفیف‌هایی را در نظر گرفته است.

وی همچنین از ورود مدل‌های جدیدی از لپ‌تاپ‌های این برند طی هفته آینده به بازار خبر داد.