رونمایی از سه نمایشگر جدید سامسونگ

ایسنا: شرکت سامسونگ در آستانه آغاز به‌کار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، از سه نمایشگر جدید خود رونمایی کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از وب سایت neowin، نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ که قرار است اول سپتامبر در برلین آلمان آغاز به‌کار کند، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهایی است که در آن شرکت‌های تکنولوژی از جدیدترین محصولات الکترونیکی، تکنولوژی و لوازم خانگی خود رونمایی می‌کنند. به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ کمی بیشتر از بقیه برای معرفی محصولات جدیدش هیجان‌زده شده است، چرا که دقیقا چند روز پیش از آغاز به‌کار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ آلمان، سه مدل از نمایشگرهای حرفه‌ای جدیدش را که برای کار در محیط‌های کاری مدرن و حرفه‌ای طراحی شده است، یعنی مدل‌های ۸۹CH و ۸۰CH و ۸۵SH را معرفی کرده است.

نخستین مدل از این سه نمایشگر حرفه‌ای به نام ۸۹CH است که در اندازه ۳۴ اینچ و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود. پنل این نمایشگر به صورت خمیده (Curved) و از سه طرف بدون حاشیه است. این نمایشگر به یک گرداننده مجهز است که امکان تنظیم ارتفاع و چرخش آن را می‌دهد و درگاه ارتباطی آن نیز درگاه USB از نوع سی است. دومین مدل از این سه نمایشگر، ۸۰CH نام دارد که کیفیت تصویر یا رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل را به کاربر ارائه می‌دهد و طراحی آن بسیار شبیه به مدل ۸۹CH است البته از مدل نخست کوچک‌تر است. این مدل به درگاه ارتباطی مینی دیسپلی مجهز است.

سومین مدل و جدیدترین مدل این سه نمایشگر هم ۸۵SH نام دارد که با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ در اندازه ۸/ ۲۳ اینچ و با صفحه نمایشی صاف (Flat) است که البته در اندازه‌های ۲۷ اینچی هم موجود خواهد بود. این نمایشگر هم همانند مدل ۸۰CH، به درگاه ارتباطی مینی دیسپلی مجهز است. از آنجا که هر سه مدل از این نمایشگرها به سمت و سوی بهره‌وری بیشتر و طراحی مناسب‌تر با محیط کار حرفه‌ای به همراه تنظیمات فیزیکی نظیر چرخش صفحه رفته‌اند، به قابلیت‌های دیگری مانند Flicker Free و Eye Saver سامسونگ هم مجهز شده‌اند. ویژگی Eye Saver همانند اپلیکیشن‌هایی نظیر f.lux، امکان فیلتر نور آبی را به کاربر می‌دهد. علاوه‌بر این سه نمایشگر معرفی شده، همچنین یک مدل دیگر به نام ۹۰CHG رونمایی شده است که صفحه نمایش آن ۴۹اینچ بوده و از فناوری HDR QLED بهره می‌برد. این محصول از درگاه‌های ارتباطی گوناگونی نظیر مینی دیسپلی، دیسپلی، USB و HDMI پشتیبانی می‌کند. هنوز جزئیات دقیق‌تری از اینکه این نمایشگر از چه نسخه‌ای از درگاه HDMI یا USB پشتیبانی می‌کند یا قیمت‌های پایه این محصولات منتشر نشده است.