ایسنا: شرکت شیائومی در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷، از شرکت فیت‌بیت و اپل برای ساخت و عرضه گجت‌های پوشیدنی پیشی و در جایگاه نخست جای گرفت. به گزارش «ایسنا»، به نقل از وب‌سایت venturebeat، تا سال ۲۰۱۷ شرکت فیت‌بیت (Fitbit) تنها یکه تاز تکنولوژی بود که در زمینه طراحی، تولید و فروش گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت هوشمند فعالیت می‌کرد. اما از آغاز سال ۲۰۱۷، شرکت شیائومی به رقابت شدیدی با رقبای خود یعنی اپل و فیت‌بیت پرداخته به گونه‌ای که هم‌اکنون شیائومی، اپل و فیت‌بیت به ترتیب در جایگاه‌های نخست، دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه، مجموعا به مقدار ۳/ ۲۶میلیون گجت پوشیدنی در بازارهای جهانی صادر کرده و به فروش رسانده‌اند که این رقم ۳/ ۱۰ درصد نسبت به سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. طبق آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC، شرکت شیائومی با ۴/ ۱۳ درصد سهم از بازار در جایگاه نخست قرار دارد که این امر به خاطر آن است که این شرکت بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد گجت پوشیدنی را به نقاط مختلف جهان به فروش رسانده است. IDC خاطر نشان می‌کند که برگ برنده شرکت شیائومی، فروش کالاها و گجت‌های پوشیدنی با قیمتی ارزان بوده است و Mi Band شیائومی همچنان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول این شرکت به شمار می‌رود. شرکت آمریکایی اپل با صادرات و فروش اضافی ۱/ ۱ میلیون واحد، بیشترین میزان رشد سالانه خود را با ۴/ ۳ درصد افزایش تجربه کرده است. سری ۱ و ۲ ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) هم‌اکنون محصولات پرفروش و جا افتاده در بازار این شرکت هستند.

با توجه به رونمایی از سری سوم ساعت هوشمند اپل (اپل واچ ۳)، فروش سری‌های پیشین آن خبر خوشایندی برای اپل است. از آنجا که شرکت فیت‌بیت ۳/ ۲ میلیون گجت کمتر صادر کرده و فروخته است، سهم بازار این شرکت با ۱/ ۱۱ درصد کاهش از ۱/ ۲۴ درصد به ۹/ ۱۲ درصد رسیده است. البته این شرکت در هفته گذشته با رونمایی از نخستین ساعت هوشمند خود رسما پا به عرصه بازار ساعت‌های هوشمند گذاشت. شرکت فیت‌بیت در یک دهه گذشته، گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی در حوزه ردیابی فعالیت‌های ورزشی نظیر Blaze، Surge، Hahvi و charge ۲ را تولید می‌کرده است و حالا با ورود به تولید و فروش ساعت‌های هوشمند، می‌خواهد سهم بیشتری را در بازارهای جهانی به‌دست بیاورد.

شرکت‌های گارمین و فسیل هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم (۴/ ۵ درصد) و پنجم جدول (۴ درصد) جای گرفته‌اند. شرکت سامسونگ در سه ماه اخیر در سال‌جاری، جزو پنج شرکت برتر صادرکننده گجت‌های پوشیدنی نبود، ولی انتظار می‌رود باتوجه به اینکه سامسونگ از جدیدترین محصولاتش نظیر ساعت هوشمند، ردیاب تناسب اندام و ایرپاد بی‌سیم خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ آلمان رونمایی کرده است، بار دیگر به رتبه‌ای برتر یا در صدر جدول دست یابد. با اینکه این شرکت کره‌ای در زمینه عرضه گوشی‌های هوشمند بسیار موفق بوده اما در زمینه گجت‌های پوشیدنی چندان موفق نبوده است.