مشخصات فاش شده از این گوشی، نشان می‌دهد که Ocean Harmony یک مدل میان‎رده خواهد بود. چندین ماه پیش، شایعاتی مبنی بر عرضه سه گوشی جدید از سری HTC U از سوی این سازنده تایوانی تا پایان سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود؛ گفته می‌شد که شرکت اچ‌تی‎سی، سه گوشی HTC Ocean Harmony، HTC Ocean Master و HTC Ocean Life را عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه HTC U۱۱ Plus و HTC U۱۱ Life به‌تازگی معرفی شده است، انتظار می‌رود Ocean Master و Ocean Life به ترتیب، دو گوشی U۱۱ Plus و U۱۱ Life باشند. براساس یک منبع تایید نشده، ممکن است گوشی سوم از سری HTC U در ماه دسامبر معرفی شود؛ این مدل، HTC Ocean Harmony خواهد بود. با توجه به اینکه تا ماه دسامبر فاصله چندانی باقی نمانده است، مشخصات تازه فاش شده از گوشی HTC Ocean Harmony نشان می‌دهد که طرفداران چه انتظاراتی باید از گوشی جدید اچ‎تی‌سی داشته باشند.

براساس اطلاعات فاش شده، گوشی Ocean Harmony به نمایشگر ۹۹/ ۵ اینچی مجهز خواهد بود؛ پنل Super LCD۵ برای این گوشی درنظر گرفته شده است. آن‌طور که از مشخصات فاش‌شده برمی‌آید؛ Ocean Harmony در واقع گوشی جدیدی است که شرکت اچ‌تی‌سی با هدف رقابت با میان‌رده‌های بدون حاشیه بازار عرضه خواهد کرد. HTC U۱۱ Life با اینکه نسخه ارزان‌قیمت‌تر HTC U۱۱ است، مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری دارد و البته حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر آن می‌تواند آزاردهنده باشد. با وجود این، Ocean Harmony مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتری نسبت به U۱۱ Life دارد و انتظار می‎رود حاشیه‌‌های اطراف نمایشگر آن باریک باشد تا به این شکل، انتظارات کاربران برآورده شود.

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که نمایشگر HTC Ocean Harmony، نسبت تصویر ۲:۱ و رزولوشن Full HD + (یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) دارد. منبع انتشار این شایعه اعلام کرده است که HTC Ocean Harmony مانند HTC U۱۱ Plus فاقد لبه است. قابلیت دوست‌داشتنی Edge Sense نیز برای گوشی HTC Ocean Harmony درنظر گرفته شده است که به کاربران اجازه می‌دهد با فشردن لبه‌های گوشی، دستورات مختلفی را اجرا کنند. علاوه‌‌براین، از آنجا که قابلیت Edge Sense مبتنی بر فشار دست کاربران است؛ می‌توانید در شرایط مختلف مانند زمانی‌که دستکش به دست دارید یا دست شما مرطوب است، از گوشی  Ocean Harmony استفاده کنید که دیگر محصولات مجهز به دکمه‌های خازنی چنین امکانی را ارائه نمی‌دهند. شرکت اچ‌تی‌سی برای گوشی جدید خود، باتری غول‌آسای ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعت درنظر گرفته است که با توجه به دیگر مشخصات‎فنی این گوشی، انتظار می‎رود با یک‌بار شارژ کامل عملکرد خارق‌العاده‎ای را ارائه دهد.

Ocean Harmony همچنین با چیپست اسنپ‌دراگون ۶۵۲ عرضه خواهد شد که عملکرد بهتری در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۶۳۰ به‌کار گرفته شده در U۱۱ Life دارد؛ انتظار می‌رود شرکت اچ‌تی‌سی، میان‌رده جدید خود را به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز کند. در حال‎حاضر، جزئیات بیشتری در رابطه با گوشی  Ocean Harmony منتشر نشده است اما به‌نظر می‎رسد فاصله چندانی تا زمان معرفی گوشی جدید تایوانی‌ها نداریم؛ به همین جهت محتمل است که به‎زودی، جزئیات بیشتری از گوشی HTC Ocean Harmony فاش شود. هنوز مشخص نیست که این مدل، با چه نام تجاری به بازار عرضه خواهد شد.