یک دوربین کامپکت جدید برای کاربران حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت سونی دوربین کامپکت حرفه‌ای Cyber-shot DSC-RX۱۰۰ را با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی CMOS یک اینچی به بازار معرفی کرد. لنز این دوربین مشابه یک لنز ۲۸-۱۰۰ میلیمتر با دیافراگم F۵.۹-F۱.۸ است و از تکنولوژی تثبیت عکس نیز بهره می‌برد. این دوربین اولین دوربین کامپکت کمپانی سونی است که با فرمت RAW عکسبرداری می‌کند. همچنین این دوربین می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p۶۰ فیلمبرداری کرده و به‌طور همزمان با کیفیت ۱۷ مگاپیکسل عکسبرداری کند. همانند اکثر دوربین‌های DSLR، دوربین RX۱۰۰ دارای سنسوری با ضریب ابعاد ۳:۲ است. همچنین RX۱۰۰ اولین دوربین کامپکت کمپانی سونی است که از تکنولوژی WhiteMagic در صفحه نمایش LCD خود استفاده می‌کند که طبق ادعای سونی روشنایی صفحه نمایش را بهبود می‌بخشد.

دوربین مذکور قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۴ و ۶۰ فریم بر ثانیه ، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل و با سرعت‌ ۳۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه - قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. در مورد بخش عکاسی این دوربین هم باید بگوییم که حداقل سرعت شاتر این دوربین یک به ۲۰۰۰ ثانیه و حداکثر سرعت شاتر آن ۳۰ ثانیه است.

تجهیز به قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت‌های ۲/۵ و ۱۰ فریم بر ثانیه، تجهیز به فلاش داخلی بالا جهنده، بهره‌مندی از تکنولوژی تشخیص چهره و تشخیص لبخند و... از سایر ویژگی‌های این دوربین تازه‌وارد است.

Cyber-shot DSC-RX۱۰۰ همچنین به یک صفحه نمایش سه اینچی از نوع WhiteMagic TFT مجهز است و به خروجی HDMI، خروجی USB، خروجی تلویزیون، میکروفون و اسپیکر داخلی و... مجهز است و در ضمن از کارت‌های حافظه SD, SDHC, SDXC, Memory Stick Duo, Pro Duo, Pro-HG Duo پشتیبانی می‌کند. RX۱۰۰ از اوایل ماه جولای و با قیمت ۶۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد.