اپل این هفته چه محصولی معرفی می‌کند؟

آی تی ایران - اپل در هفته جاری کنفرانس برنامه نویسان خود را برگزار می‌کند و تخمین‌ها درباره آنچه این شرکت در این کنفرانس ارائه می‌دهد ادامه دارد. بسیاری اعتقاد دارند آنچه اپل در این کنفرانس روی آن تمرکز خواهد کرد، iOS یا سیستم‌عامل دستگاه‌های موبایل خود خواهد بود.

هرچند گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر ارائه آیفون ۵ وجود دارد اما بسیاری حدس می‌زنند که اپل‌آی‌فون جدید را در پاییز عرضه خواهد کرد.

کنفرانس برنامه نویسان اپل امسال جای خالی استیو جابز را هم با خود خواهد داشت، سال گذشته جابز برای آخرین باری که در انظار عمومی دیده شد، این کنفرانس بود. جابز در ماه اکتبر سال قبل بر اثر سرطان درگذشت.

استیو جابز معمولا این کنفرانس را با یک پرزنتیشن آغاز می‌کرد، اما حالا مشخص نیست آیا تیم کوک قصد دارد همین روش را انجام دهد یا خیر. تیم کوک مدیرعامل اپل هفته قبل در یک مصاحبه گفته بود که او به هیچ وجه نخواهد توانست جای استیوجابز بزرگ را بگیرد.

پیش‌بینی می‌شود که امسال اپل به جز سیستم‌عامل موبایل سیستم‌عامل مک یعنی Lion را نیز به روز کند

همچنین احتمال زیاد دارد که اپل تمامی لپ‌تاپ‌های مک را نیز دچار تحول کرده و به همگان معرفی کند. همه انتظار دارند که لپ‌تاپ‌های جدید اپل به پردازنده جدید اینتل و صفحه نمایش رتینا (که هم‌اکنون روی آیفون ۴ اس و آی پد جدید به کار می‌رود) مجهز کند.

بزرگترین تغییرات اما احتمالا در سیستم‌عامل Ios خواهد بود جایی که به گفته تیم کوک قرار است با فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی تلفیق بیشتری داشته باشد و با حذف نقشه گوگل از روی آیفون نیز روبه رو خواهیم شد.