بازار دیجیتال- در حالی که ورود تبلت‌های متنوع به بازار به عقیده بسیاری از کارشناسان تهدیدی جدی برای بازار انواع کامپیوترهای شخصی به حساب می‌آید، اما گویا جدیدترین تحقیقات انجام شده خبر از رشد نسبتا کم اما مثبت بازار جهانی کامپیوترهای شخصی دارند. جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC این موضوع را تایید می‌کند

کارشناسان این موسسه انتظار دارند که بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۱۲ رشد سالانه ۵ درصدی را تجربه کند. به عقیده آنها با اینکه سال ۲۰۱۲ سال پررونقی برای بازار تبلت‌ها خواهد بود، چنین رشدی برای بازار کامپیوترهای شخصی می‌تواند آغاز روند امیدوارکننده‌ای باشد. این گزارش نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۳۸۳ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی به سرتاسر جهان صادر می‌شود. تحلیلگران بازار معتقدند که به خاطر آشفتگی‌های سیاسی و اقتصادی در بعضی از مناطق جهان به خصوص کشورهای در حال توسعه تاثیر قابل توجهی بر روند رشد بازار کامپیوترهای شخصی می‌گذارد. در واقع به دنبال اشباع بازار کشورهای توسعه یافته بزرگ، نوسانات بازار در کشورهای در حال توسعه می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی بگذارد.
با این حال اما کارشناسان IDC انتظار دارند که معرفی و عرضه ویندوز 8 در سال 2012 تاثیر خوبی بر روند رشد بازار کامپیوترهای شخصی بگذارد و موج جدیدی از تقاضای کاربران را به دنبال داشته باشد. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که این روند رشد تا سال 2016 هم ادامه داشته باشد و در نهایت میزان صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در سال 2016 به 528 میلیون دستگاه برسد. «جی چو» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «نتایج به‌دست آمده از میزان صادرات و فروش جهانی کامپیوترهای شخصی در فصل اول سال 2012، پیش‌بینی‌های ما برای پایان سال را تایید کرد. از طرف دیگر آغاز روند بهبود در بازار جهانی هارد درایوها بعد از سیل تایلند هم تاثیر چشمگیری بر رونق بازار جهانی کامپیوترهای شخصی می‌گذارد. اولترابوک‌ها هم در این میان سهم قابل توجهی از تقاضا و فروش این بازار را در اختیار دارند و عاملی کلیدی برای رشد این بازار خواهند بود».