بر اساس آمارهای گزارش طاقچه، در سال گذشته مطالعه در این پلتفرم به بیش از ۲۶ میلیون ساعت رسیده است. همچنین تعداد کتاب‌‌‌های خوانده شده ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل‌‌‌تر در طاقچه ۳۰‌درصد رشد کرده است. از سوی دیگر تعداد کاربران طاقچه در سال گذشته که حداقل یک کتاب خوانده‌‌‌اند نسبت به سال قبل‌‌‌تر، ۹۵‌درصد رشد داشته است. بر اساس داده‌‌‌های این گزارش، در سال ۱۴۰۱، پر‌مطالعه‌‌‌ترین روز هفته در طاقچه، دوشنبه‌‌‌ها بوده است و بعد از آن، به ترتیب یکشنبه‌‌‌ها و شنبه‌‌‌ها پر‌مطالعه‌‌‌ترین روزها بوده‌‌‌اند. در سال پیش‌تر، شنبه‌‌‌ها پرمطالعه‌‌‌ترین روز هفته بود. مقایسه روند مطالعه بنابر ساعات شبانه‌روز در سه سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در هر سه سال، الگوی مطالعه شبانه‌‌‌روزی شبیه هم بوده است. در واقع تقریبا از پایان مشغله‌‌‌های روزانه تا زمان خواب (ساعت ۹ شب هر روز تا ۱ صبح فردا) بیش از ساعات دیگر به کتاب‌‌‌ خواندن پرداخته می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد که تعداد محتوای موجود در طاقچه تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۴‌هزار عدد بوده است که از این بین ۹۰‌درصد محتواها متنی و ۱۰‌درصد آن صوتی بوده است. همچنین طاقچه با مجموعه‌‌‌ای از ناشران نیز کار می‌کند که ۵/ ۸۶‌درصد این ناشران را ناشران متنی، ۳‌درصد را ناشران صوتی و ۵/ ۱۰‌درصد را ناشران متنی و صوتی تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش طاقچه، یک کاربر در سال ۱۴۰۱، ۲۹۶۹ کتاب خریده است که بیشترین تعداد کتاب خریداری‌‌‌شده توسط یک کاربر بوده و کاربر دیگری بیش از ۷۱۰ کتاب به سایر کاربران هدیه داده است.

طاقچه در گزارش سال ۱۴۰۱ خود پرمخاطب‌‌‌ترین نویسندگان ایرانی و خارجی را هم معرفی کرده است. بر اساس این گزارش، در بین نویسندگان ایرانی، سه نویسنده «نادر ابراهیمی»، «مهرداد صدقی» و «عباس معروفی» پرمخاطب‌‌‌ترین هستند. در بین نویسندگان خارجی هم دو نویسنده فعال در زمینه کتاب‌‌‌های روان‌شناسی یعنی «راندا برن» و «دارن هاردی» محبوب‌‌‌ترین هستند. در بین مترجمان کشور هم سه مترجم «مسیحا برزگر»، «اکبر عباسی» و «فاطمه فراهانی» محبوب‌‌‌ترین‌‌‌ها هستند. طاقچه به تفکیک سبک نیز کتاب‌‌‌های پرفروش خود را معرفی کرده است. در بخش رمان و داستان نام سه اثر: مغازه خودکشی، کتابخانه نیمه‌‌‌شب و برادران کارامازوف دیده می‌شود. در بین دسته‌‌‌بندی کتاب‌‌‌های خودیاری سه اثر معجزه، «قورباغه‌‌‌ات را قورت بده» و «هنر ظریف بیخیالی» پرفروش‌‌‌ترین بوده‌‌‌ و در بین کتاب‌‌‌های مدیریتی نیز سه اثر «پنج‌‌‌صبحی‌‌‌ها»، «تکنیک‌‌‌های تسلط بر ذهن» و «اثر مرکب» پرفروش‌‌‌ترین‌‌‌ها اعلام شده‌‌‌اند. فروش مجلات آنلاین بخش دیگر از خدمتی است که طاقچه در اختیار کاربران می‌‌‌گذارد. در این بخش سه مجله «ترجمان علوم انسانی»، «اندیشه پویا» و همچنین «ناداستان» جزو پرفروش‌‌‌ترین مجله‌‌‌ها بوده‌‌‌اند.