طبق آمار در پنج ماه اول سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۵۰‌درصد همه آگهی‌‌‌های دسته وسایل سرمایشی در دیوار به کولر گازی اختصاص داشته و کولر آبی و پنکه هم به ترتیب در رتبه‌‌‌های بعدی قرار گرفته‌‌‌اند. داده‌‌‌های دیوار نشان می‌‌‌دهد در پنج ماه نخست امسال، بازدیدکنندگان از این آگهی‌‌‌ها فعال‌‌‌تر از سال قبل بوده‌‌‌اند. تعداد بازدید از این آگهی‌‌‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶‌درصد رشد داشته است. آن‌طور که گزارش دیوار نشان می‌‌‌دهد ‌‌‌استان خوزستان ۴۱‌درصد کل آگهی‌‌‌های کولر گازی و ۴۰‌درصد کل بازدیدهای آن را در این مدت در اختیار داشته و با فاصله اولین استان در کل کشور به شمار می‌‌‌رود. پس از آن استان تهران با ۱۰‌درصد تعداد آگهی و بازدید در رتبه دوم قرار دارد. در مجموع کل کشور، آگهی‌‌‌های کولر گازی پربازدیدتر از دو دسته دیگر بوده‌‌‌اند.

امسال میانگین بازدید کاربران از آگهی‌‌‌های کولر گازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰‌درصد بیشتر شده است. بیشترین میزان میانگین بازدید از آگهی‌‌‌های کولر گازی هم متعلق به استان‌‌‌ سیستان و بلوچستان بوده است. کولرهای آبی، اما شرایط متفاوتی دارند. این کولرها در مناطق مرطوب کارآیی ندارند، به همین دلیل، استان‌‌‌های هم‌‌‌جوار با دریای خزر و مناطق هم‌‌‌جوار با دریای عمان و خلیج فارس در انتهای فهرست عرضه و تقاضای آنها قرار دارند. اگر آگهی‌‌‌های کولر آبی را نسبت به جمعیت استان‌‌‌ها با هم مقایسه کنیم، استان‌‌‌های ایلام، خراسان رضوی و قم، به ترتیب، بالاتر از سایر استان‌‌‌ها قرار خواهند داشت. در میان شهرها هم، زابل، آبدانان (در استان ایلام) و سرپل‌‌‌ ذهاب (در استان کرمانشاه) نسبت به جمعیت‌‌‌شان آگهی بیشتری منتشر کرده‌‌‌اند. میانگین بازدید از آگهی‌‌‌های کولر آبی هم امسال ۱۲‌درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

گزارش دیوار نشان می‌‌‌دهد که اقلام دست‌‌‌دوم در سه زیردسته اشاره شده سهم بسیار بزرگی دارند و ۵ برابر اقلام نو آگهی شده‌‌‌اند. آگهی‌‌‌گذارهای اقلام نو، در دسته کولر آبی بسیار فعال‌‌‌تر بوده‌‌‌اند، به طوری که ۵۷‌درصد آگهی‌‌‌های نو در این سه زیردسته به کولرهای آبی اختصاص داشته است. در تمام انواع اقلام دست دوم، اما کولر گازی پیشتاز است. جالب است که در اقلام «نیازمند به تعمیر» سهم کولر گازی بسیار بالا و بیش از دوسوم کل آگهی‌‌‌ها را به خود اختصاص داده است. گزارش دیوار نشان می‌‌‌دهد که ۱۰۰ کلمه پرجست‌وجو در زیردسته‌‌‌های کولر گازی، کولر آبی و پنکه مجموعا در این پنج ماه بیش از ۲۸.۵ میلیون بار جست‌وجو شده‌‌‌اند. این تعداد، ۱۷‌درصد بیشتر از جست‌وجو‌‌‌‌های مدت مشابه سال قبل بوده است. بیشترین سهم جست‌وجو هم متعلق به کلمات و عبارات مرتبط با کولر گازی بوده که نیمی از کل این جست‌وجوها را به خود اختصاص داده است.