رکوردشکنی بازوی لجستیکی غول تجارت الکترونیک در ارسال سفارش‌های آنلاین

دیجی‌‌‌اکسپرس امسال با شکستن رکوردهای ارسال خود توانسته از ظرفیت صد‌هزار ارسال در روز عبور کند. مدیران این شرکت تاکید کردند که این رکوردشکنی در شرایطی اتفاق افتاده که افت محسوسی نیز در سطح سرویس ارائه شده به مشتریانش ایجاد نشده است. این استارت‌آپ فعال در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک، امسال درحالی توانسته در یک روز بیش از ۱۳۰‌هزار بسته را ارسال و تحویل کند که بیش از ۹۰درصد آنها به موقع به دست مشتریان رسیده است. در گزارش منتشر شده تاکید شده است که این رکورد را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین جابه‌‌‌جایی‌‌‌های بسته در کشور به حساب آورد که بدون افت محسوس سطح سرویس در ابعاد ملی انجام شده است.

این استارت‌آپ در بخش دیگری از این گزارش، از اضافه شدن چند سرویس جدید به مجموعه خدمات خود نیز خبر داده است. از مجموعه این خدمات جدید می‌توان به سرویس «ارسال زیر ۴۵ دقیقه با پیک موتوری» و ارسال یک تا سه روزه سفارش‌های کسب و کارهای مختلف با استفاده از کامیون و وانت اشاره کرد. آن‌طور که در گزارش این شرکت تاکید شده، کسب و کارها می‌توانند با استفاده از پنل کاربری یا اتصال به رابط برنامه‌‌‌نویسی دیجی‌‌‌اکسپرس، ارسال فوری با استفاده از ناوگان موتوری مخصوص شهر تهران یا ارسال زمان‌بندی شده (ارسال در همان روز مخصوص خریداران شهر تهران، ارسال برای روز بعد در مراکز استان‌‌‌ها، یا ارسال در چند روز بعد به انتخاب مشتری) را در زمره خدمات خود به مشتریانشان ارائه دهند. تمام این خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس تلفنی و صرفا بر بستر اینترنت ارائه می‌‌‌شوند. دیجی‌‌‌اکسپرس که سرویس‌‌‌دهی «ارسال از مبدأ تا مقصد» (door to door) را با ارسال بسته‌‌‌های شرکت مادر خود یعنی دیجی‌‌‌کالا آغاز کرد، اکنون در حال گسترش سرویس‌‌‌دهی به کسب و کارهای آنلاین دیگر است و با زیرساخت‌‌‌های فراهم شده می‌تواند این خدمات لجستیکی را به صورت یکپارچه و بدون وقفه تنها با سفارش‌‌‌گذاری اینترنتی در اختیار مجموعه‌‌‌های دیگر نیز قرار دهد. این استارت‌آپ علاوه بر ارسال بسته‌‌‌ها، قابلیت تحویل کالا به کمدهای هوشمند و مراکز تحویل انتخابی مشتریان را نیز داراست.

دیجی‌‌‌اکسپرس قصد دارد در آینده خدمات لجستیکی خود را گسترش دهد. این خدمات به زودی در قالب انبارداری، بسته‌‌‌بندی، مبادلات، توزیع و ... ادامه پیدا خواهد کرد که می‌تواند به رشد و گسترش کسب و کارهای آنلاین در نقاط دورتر کشور نیز کمک کند. این شرکت ابراز امیدواری کرده است که در آینده‌‌‌ای نه چندان دور، امکان ارسال بین‌المللی را نیز به مجموعه خدمات لجستیکی خود اضافه کند.