نسل جدید کنسول‌های بازی

بازار دیجیتال‌- شرکت Sony که در ماه‌های اخیر به خاطر مشکلات گسترده در شبکه PlayStation تیتر خبرها را به خودش اختصاص داده بود، حالا با معرفی یک محصول جدید سعی دارد یکبار دیگر اعتماد کاربران را به خودش جلب کند. این محصول جدید در واقع نسل آینده کنسول‌های بازی دستی این شرکت است که با نام PlayStation Vita به بازار معرفی شده. این محصول جدید که اولین بار در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک یا E۳ امسال رونمایی شده است، امکانات ارتباطی پیشرفته‌ای را به کاربرانش می‌دهد. این دستگاه در دو مدل مبتنی بر wi-fi و یا ۳G طراحی شده و امکان برقراری ارتباط میان کاربرانش را فراهم می‌آورد.

به این ترتیب کاربران این محصول جدید می‌توانند از طریق شبکه‌های تلفن همراه و یا wi-fi با یکدیگر مرتبط شده و از تکنولوژی مکان یاب یا GPS هم بهره ببرند.

این محصول دارای نمایشگر ۵ اینچی تمام لمسی از نوع OLED بوده و به این دلیل تجربه خوبی از بازی‌های کامپیوتری را به کاربرانش می‌دهد. این دستگاه در واقع امکان انجام بازی‌های تعاملی را به کاربرانش می‌دهد و به این ترتیب انتظار می‌رود با استقبال کاربران و خریداران مواجه شود.

PlayStation Vita اما علاوه بر این‌ها دارای یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین دیگر در قسمت پشت است.

قسمت لمسی این دستگاه در پشت آن قرار دارد و دو جوی استیک هم در قسمت جلوی آن تعبیه شده است.

این دستگاه امکان بازی‌های جمعی را به کاربرانش داده و انتظار می‌رود توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم به خودش جلب کند. این در حالی است که کاربران PlayStation Vita امکان انجام بازی‌های کامپیوتری با کاربران PlayStation ۳ را که در شبکه اینترنتی آن هستند، در اختیار دارند.

این موضوع بعد از اختلال جنجالی یک ماه اخیر این شبکه می‌تواند توجه و اعتماد کاربران این محصول را دوباره به خودش جلب کند. شبکه PlayStation حالا با اعلام مسوولان شرکت Sony دوباره احیا شده است.

PlayStation Vita امکان سازگاری با برنامه‌های کاربردی ارائه شده توسط شرکت Sony را داشته و به گفته کارشناسان رقیبی جدی برای Nintendo ۳DS به حساب می‌آید.

شرکت Sony اعلام کرده است که مدل wi-fi این محصول با قیمت ۲۴۹ دلار در آمریکا و ۲۴۹ یورو در اروپا عرضه می‌شود، در حالی که مدل ۳G/Wi-Fi آن با قیمت ۲۹۹ دلار در آمریکا و ۲۹۹ دلار در اروپا عرضه خواهد شد.

مسوولان این شرکت درباره زمان عرضه این محصول گفته‌اند که احتمالا آن را در کریسمس آینده روانه بازار خواهند کرد.