این روزها بازار تبلت هر روز داغ‌‌تر می‌شود و شرکت‌های مختلف سعی دارند از یکدیگر سبقت بگیرند؛ گوگل در آخرین نظرسنجی‌های جدید خود از 1500 کاربر تبلت اعلام کرد که تبلت‌ها به تدریج در حال جایگزین‌ شدن رایانه‌های شخصی و تلویزیون هستند.

توشیبا که یک کمپانی ژاپنی است اعلام کرده که طی چند روز آینده با تبلت Thrive که دارای سیستم عامل آندروید هانیکام ۱/۳ است، وارد بازار تبلت می‌شود تا با آی‌پد ۲ رقابت کند.
وزن این تبلت 6/1 پوند است و از دو دوربین 2 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی در قسمت جلو و عقب بهره می‌برد همچنین دارای یک صفحه نمایش 10 اینچی با کیفیت HD است. از دیگر امکانات آن می‌توان به کارت SD ، یو اس بی، مینی یو اس بی و HDMI اشاره کرد.

*پدفون ایسوس؛ ترکیبی از تبلت و تلفن هوشمند
ایسوس محصول جدیدی عرضه کرد که ترکیبی از تلفن همراه هوشمند و تبلت بوده و سیستم عامل آن آندروید است.
مکانیسم این محصول که پدفون نام دارد به گونه‌ای است که پس از اتصال گوشی به تبلت، برنامه‌ها برروی صفحه بزرگ‌تر اجرا می‌شوند همچنین با اتصال گوشی به تبلت باتری بیشتری در اختیار خواهد بود.
قرار است شرکت لنوو تبلت ساخت خود را که دارای سیستم‌عامل آندروید هانیکام است را تابستان امسال روانه بازار کند. این تبلت که به تنیک پد نام‌گذاری شده است، دارای صفحه نمایش 1/10 اینچی و پردازنده دو هسته‌ای تگرا 2 است و دارای سیستم‌عامل آندروید هانیکام است همچنین یک صفحه نمایش با وضوح تصویر 1280 در 800 به همراه یک دوربین در قسمت جلو دستگاه دارد.

تبلت ۷ اینچی با سیستم عامل آندروید هانیکام
شرکت نه‌چندان بزرگ ویوسونیک در نمایشگاه کامپیوترتکس از نخستین تبلت 7 اینچی با سیستم عامل آندروید خود رونمایی کرد؛ از ویژگی‌های این تبلت سیستم عامل به کار رفته مخصوص محصول تبلت یعنی نسخه 0/3 یا HONY COMB است.
تبلت آندرویدی هانیکام دل
شرکت دل هم یک تبلت با سیستم‌عامل آندروید هانیکام به بازار عرضه می‌کند که دارای یک صفحه نمایش 10 اینچی است.
این تبلت دارای یک پردازنده انویدیا،‌ تگرا ۲ است و با سه مدل با حافظه‌های ۱۶،‌ ۳۲‌ و ۶۴ گیگاباتی عرضه می‌شود و دارای دو دوربین با کیفیت‌های ۲و ۵ مگاپیکسل است که یکی در قسمت جلو و دیگری در قسمت عقب قرار گرفته است.
شرکت HTC در اواسط ماه فوریه و در کنگره جهانی موبایل از این تبلت رونمایی کرده بود.
این تبلت دارای سیستم‌عامل آندروید ۳/۲ گینگربرد بوده و صفحه نمایش آن نیز هفت اینچی است و قرار است این محصول در تاریخ ۹ ماه مه به بازار اروپا وارد شود.

تبلت قابل تبدیل سری 7 سامسونگ
تبلت قابل تبدیل سری ۷ سامسونگ قابلیت متصل شدن به یک کی‌بورد و تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ را داراست. هم‌اکنون این محصول با قیمت ۶۵۰ دلار در آمریکا فروخته می‌شود.
این تبلت دارای صفحه نمایش 1/10 اینچی است و از یک پردازنده اتم 5/1 گیگاهرتزی، حافظه دو گیگابایتی، هارد 32 گیگابایتی و سیستم‌عامل ویندوز 7 بهره می‌برد.
سونی اعلام کرد که با دو تبلت به ‌نام‌های S۱ و S۲ که دارای سیستم‌عامل آندروید هانیکام هستند، در ماه پاییز وارد بازار تبلت می‌شود.
اطلاعات مربوط به این تبلت‌ها اندک است، اما گفته می‌شود S1 دارای یک صفحه نمایش 4/9 اینچی است که تقریبا مشابه آی‌پد 2 و تبلت زوم ساخت موتورولا است. به گفته‌ مقامات سونی، S1 و S2 برای رقابت با آی‌پد 2 وارد بازار می‌شود. آی‌پد 2 ساخت شرکت اپل پرفروش‌ترین تبلت در بازار محسوب می‌شود.

تبلت بلک‌بری پلی بوک در بازار آمریکا مورد استقبال برخی از صاحب‌نظران در حوزه فن‌آوری قرار گرفت، البته برخی نیز از این محصول انتقاد کردند.
برخی از کاربران تبلت BlackBerry PlayBook اظهار کردند، این تبلت برای کاربران شاغل بسیار مناسب است. البته برخی نیز به خاطر نداشتن امکانات ارتباطی شبکه موبایل از این محصول انتقاد کردند.
این تبلت نیازمند متصل شدن به تلفن هوشمند بلک بری است تا کاربر بتواند ای‌میل‌های خود را چک کند. همچنین دارای یک صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، فن‌آوری وای فای و بلوتوث است، اما نمی‌تواند به شبکه نسل سوم تلفن همراه دسترسی داشته باشد.