جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیسی با نام مامور کنترل موبایل نداریم و با خاطیان در این زمینه برخورد می‌شود. سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مجموعه نیروی انتظامی، پلیسی با نام پلیس موبایل که وظیفه چک کردن محتویات موبایل داشته باشد، نداریم. به گزارش ایرنا، در چند ماه گذشته در برخی از مراکز استان، افرادی با معرفی خود به عنوان نام پلیس موبایل، اقدام به بازرسی اطلاعات داخل گوشی تلفن همراه برخی هموطنان کرده‌اند.

وی افزود: با خاطیان در این زمینه برخورد می‌شود و هموطنانی که در این زمینه شکایت داشته باشند، می‌توانند از مراکز ۱۹۷ برای طرح شکایت اقدام کنند.

اپراتور سوم کارت زرد گرفت

به گفته‌ معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس پروانه به تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه رسیدگی می‌شود و بر اساس مدت زمانی که این تاخیر ادامه داشته باشد، با این اپراتور برخورد خواهد شد. حسن رضوانی در گفت‌وگو ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: قرار بود اپراتور سوم تلفن همراه واگذاری محدود سیم‌کارت‌هایش را از ابتدای ماه جاری داشته باشد و ما نیز قبول کردیم، اما این موضوع ربطی به تعهد آنها در رابطه با راه‌اندازی تجاری سیم‌کارت‌هایشان ندارد و آن موضوع سر جای خود قرار گرفته است. وی در ادامه تاکید کرد: اپراتور سوم باید براساس زمانی که اعلام کرده بودیم، عرضه سیم‌کارت‌هایش را آغاز می‌کرد که این عرضه صورت نگرفت و به ما اعلام رسمی مبنی بر راه‌اندازی نشده است که البته ما در این رابطه به اپراتور سوم اخطار داده‌ایم. او ابراز کرد: آنها مشکلات فنی را برای عدم عرضه اعلام کردند که البته دلایل آنها مبنی بر تاخیر باید مورد بررسی قرار گیرد تا ما بعد از آن، نظرمان را اعلام کنیم همچنین آنها باید بعد از برطرف شدن مشکلاتشان به ما اعلام کنند تا ما اجازه بهره‌برداری را صادر کنیم.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات یادآور شد: البته اپراتور سوم تلفن همراه شبکه دارد و تعدادی سیم کارت نیز واگذار کرده است.