استقبال از VIVAZ ، Cedar و Wildfire  در بازار

فروشندگان گوشی‌های سونی‌اریکسون مدل‌های VIVAZ و Cedar را به عنوان خوش‌فروش‌ترین‌های این برند در بازار معرفی کردند. دو مدل گوشی VIVAZ و Cedar سونی‌اریکسون که به بهای ۲۴۰ و ۷۵ هزار تومانی به فروش می‌رسد، توانسته از فروش بالایی در بازار تلفن همراه برخوردار شود. صفحه نمایش ۳/۲ اینچی لمسی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی، قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا ۳۲ گیگابایت و مرورگر مستندات آفیس از مشخصات فنی گوشی VIVAZ و صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی‌، جک صوتی ۳/۵ میلیمتری و ارتقای حافظه داخلی تا ۱۶ گیگابایت از امکانات گوشی Cedar به شمار می‌آید.

همچنین فروشندگان گوشی‌های اچ‌تی‌سی از استقبال مشتریان از مدل Wildfire این برند در سطح بازار تلفن همراه خبر داد. تقاضا برای انواع گوشی‌های صفحه نمایش لمسی با سیستم‌عامل‌های ویندوز موبایل و آندروید باعث شده تا میزان خریداران این نوع گوشی‌ها افزایش یابد. به گفته فعالان و دست‌اندرکاران بازار تلفن همراه، در زمان فعلی بیشترین تقاضا از سوی اقشار جوان و تحصیلکرده جامعه برای تهیه گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش لمسی و سیستم‌عامل‌های جدید در بازار صورت می‌گیرد.

گوشی Wildfire اچ‌تی‌سی که با استقبال بالایی از سوی مشتریان روبه‌رو شده است با گارانتی رسمی به بهای ۳۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. از امکانات مدل فوق می توان به صفحه نمایش ۲/۳ اینچی مولتی تاچ TFT، جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری، ارتقای حافظه اصلی تا ۳۲ گیگابایت، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی و سیستم‌عامل آندروید اشاره کرد.

به گزارش موبنا، در همین حال استقبال از گوشی‌های صفحه نمایش لمسی ونیز گوشی‌های هوشمند تنها مربوط به ایران نیست؛ چراکه چندی پیش شرکت تحقیقاتی ComScore بر اساس یک بررسی جدید اعلام کرد، میزان استفاده از گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای لمسی با سرعت بسیار بالا و پیش‌بینی نشده‌ای در حال افزایش است. در این بررسی‌ها مشخص شده که علاوه بر بزرگی صفحه نمایش کیفیت بالای آنها و برخورداری از نرم‌افزارهای جدید از دلایل اصلی استقبال مشتریان بوده است.