دوربین‌های فیلمبرداری جدید با امکان زوم 67 برابر

بازار دیجیتال- شرکت Sony جدیدترین محصولات الکترونیکی مصرفی خودش را به بازار معرفی کرده است. این محصولات در واقع دو دوربین فیلمبرداری دیجیتال جدید این شرکت هستند که با مدل‌های DCR-SR۲۱E و DCR-SX۲۱E به بازار معرفی شده‌اند. ویژگی اصلی و مهم این دوربین‌ها مجهز بودنشان به امکان زوم قوی تا ۶۷ برابر است. دوربین مدل DCR-SR۲۱E مبتنی بر هارددیسک ۸۰ گیگابایتی بوده و به این ترتیب امکان ذخیره بیش از ۶۱ ساعت فیلم را به کاربرانش می‌دهد. مدل DCR-SX۲۱E اما مبتنی بر حافظه فلش بوده و از کارت‌های حافظه Memory Stick یا SD برای ذخیره اطلاعات کاربران بهره می‌برد. زوم اپتیکال ۵۷برابر و زوم ۶۷ برابر امکان ثبت فیلم‌ها و تصاویر با کیفیت بهتری را به کاربرانش می‌‌دهد.

این دوربین‌های فیلمبرداری مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره بوده و از امکاناتی مانند تنظیم خودکار رنگ و روشنایی تصویر بهره می‌برد. قابلیت SteadyShot این دوربین‌ها در واقع خطای لرزش دست کاربران در هنگام فیلمبرداری را روی تصویر نهایی از بین می‌برد و امکان ثبت فیلم‌هایی شفاف را به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین‌ها از نوع LCD با نور پس زمینه LED است که در کنار آن یک جوی استیک کوچک برای انتخاب تنظیمات مختلف وجود دارد.

دوربین‌های فیلمبرداری جدید Sony دارای نرم‌افزار PMB برای آپلود سریع فیلم‌های گرفته شده روی وب سایت‌هایی مانند YouTube از طریق اتصال به کامپیوترهای شخصی هستند. این محصولات جدید دارای حسگر تصویر ۲۵/۲ میلیمتری CCD بوده و فیلم‌ها را با وضوحی در حدود ۸۰۰۰۰۰ نقطه‌ای ثبت و ذخیره می‌کنند. این دوربین‌ها امکان ضبط صدا با کیفیت استریو را داشته و میکروفن آنها قابلیت زوم صدا را هم به کاربرانش می‌دهد.

هر دو این دوربین‌های فیلمبرداری جدید دارای پورت USB و AV برای اتصال به دستگاه‌های دیجیتال دیگر بوده و قرار است از ماه سپتامبر آینده به صورت رسمی روانه بازار شوند.