قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول گفت: تعدادی ‌نقاط کور در تهران وجود داشت که رفع شده و در حال حاضر در چند نقطه از شمال تهران هم در حال رفع شدن است. حمیدرضا نیکوفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشکلات مربوط به منطقه گیشا و بلوار فردوس حل شده و در نقاطی که هنوز با مشکل مواجهیم بیشتر در مناطقی است که تامین سایت مشکل است که این موضوع همکاری از طرف شهرداری و مردم را طلب می‌کند. قائم مقام مدیر عامل همراه اول ادامه داد: همه کارهای فنی مورد نیاز انجام شده، ولی برای مجوز شهرداری آن مشکلاتی داریم که در حال پیگیری است، ولی سرعت لازم را ندارد.

نیکوفر همچنین با بیان اینکه بازار تلفن همراه ایران به سمت رقابتی شدن پیش می‌رود و هنوز پتانسیل جذب مشترک جدید را دارد، تاکید کرد: اپراتورها در این محیط رقابتی به‌دنبال جریان‌های درآمدی ناشی از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خواهند بود.

اسپادان قصد فروش ندارد

مدیرعامل اسپادان با بیان اینکه تصمیمی برای واگذاری کلی اپراتور اسپادان به مخابرات نداریم، اعلام کرد: شرکت مخابرات استان اصفهان به صورت پیمانی، نگهداری شبکه اسپادان را انجام می‌دهد.

حمید رضا ابوطالبی در گفت‌وگو با موبنا از انجام مذاکرات اولیه این اپراتور با دو شرکت مخابرات استان اصفهان و مخابرات ایران درخصوص واگذاری سهامش خبر داد و اعلام کرد: ۴۹درصد سهام اسپادان متعلق به شرکت مخابرات اصفهان است. وی اعلام کرد: شرکت مالزیایی که صاحب بخشی دیگر از سهام اسپادان است آمادگی خود را برای واگذاری و فروش سهام خود اعلام کرده است. اپراتور اسپادان یکی از دو اپراتور منطقه‌ای موبایل است که از سال ۸۰ فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرده است علاوه بر اسپادان اپراتور موبایل کیش نیز به صورت منطقه‌ای در ایران فعالیت می‌کند. اپراتور اسپادان در اردیبهشت ۱۳۸۰ پروانه فعالیت خود را برای واگذاری سیم‌کارت به ۳۰ هزار مشترک با اعتبار ۱۵ سال آغاز کرد و این اپراتور توانست در سال ۱۳۸۱ نخستین سری سیم‌کارت‌های اعتباری خود را با پیش ‌شماره ۰۹۳۱ توزیع کند.