کاربران هندی تشنه اینترنت پر سرعت

بازار دیجیتال- هندوستان در سال‌های اخیر به خاطر رشد چشمگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن در میان کشورهای آسیایی جایگاه خوبی پیدا کرده است. با این همه اما کمبود سطح دسترسی شهروندان آن به اینترنت پرسرعت به موضوعی مهم در این کشور تبدیل شده است. آخرین آمار منتشر شده از سوی موسسه اینترنت و موبایل هندوستان در این مورد نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۱۱ تنها ۳ درصد از کل جمعیت روستایی هندوستان کاربران اینترنت فعال خواهند بود. این در حالی است که انتظار می‌رود تعداد کاربران اینترنت روستایی در هندوستان از ۱/۱۲ میلیون نفر در دسامبر سال ۲۰۱۰ به ۲۴ میلیون نفر در دسامبر سال ۲۰۱۱ برسد.

از طرفی شرکت بزرگ Cisco هم در ماه ژوئن گذشته اعلام کرده است که میزان استفاده از اینترنت در جهان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تا چهار برابر می‌شود، اما هندوستان همچنان دنباله‌رو کشورهای در حال توسعه‌ای مانند چین، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

با این اوصاف است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به رشد قابل توجه تکنولوژی در هندوستان، کاربران این کشور بیش از پیش نیاز به اینترنت را احساس کرده و به این دلیل دسترسی به اینترنت پر سرعت در این کشور به صورت یک نیاز درآمده است.